Key Account Manager med ansvar för partneravtal

Arbetsbeskrivning

Är du en driven, innovativ och relationsbyggande person som vill vara med och skapa framtidens partnerskap inom Trygg-Hansa? Då är det dig vi söker!

Trygg-Hansa söker nu en Key Account Manager till ett nybildat team bestående av tre personer, inom segmentet ”Familj”. Rollen hos oss som Key Account Manager innebär därför en unik möjlighet att självständigt få ansvara för några av Trygg-Hansas största partneravtal inom detta område som rör exempelvis bank, boende samt sjuk- och olycksfall med fokus på barn och gravida. Tjänsten erbjuder stora möjligheter att styra ditt eget arbete samtidigt som du driver utvecklingen av viktiga partneravtal i samarbete med kompetenta kollegor.

Omvärlden förändras snabbt vilket innebär att utvecklingen av våra befintliga partnerskap och att skapa nya strategiska partnerskap, samt nya koncept, är kritiskt för Trygg-Hansas framgång. Vi söker därför dig som har en hög energinivå och en vilja att nå lönsamma affärer genom utveckling av nya affärsmodeller! Som Key Account Manager för Trygg-Hansas partneravtal drivs du av att jobba långsiktigt tillsammans med våra kunder för att skapa lönsam affär i kombination med att leverera här och nu.

Tjänsten

Rollen är placerad inom Partnership-organisationen på Trygg-Hansa som ansvarar för att skapa och utveckla strategiska partnerskap. Detta genom att t.ex. öka distributionskapacitet, tillgång till leads och/eller strategisk data eller förbättra vårt kunderbjudande genom kompletterande produkter och tjänster.

Rollen riktar sig främst mot privatmarknaden men även till viss del mot företag. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Stockholm och du rapporterar till chefen för segmentet ”Familj” Anders Alfredsson.

Teamet välkomnar dig!

Vi söker dig som har minimum 2 års erfarenhet av införsäljning och utveckling av nya samarbetspartners samt en vana av att leda och delta på styrgruppsmöten med seniora befattningshavare.

Du har dokumenterat goda resultat avseende utveckling av partnerskap/affärsmodeller. Därmed förväntar vi oss att du som person har ett starkt eget driv och är innovativ. Vi ser gärna att du har god insikt i hur framtidens partnerskap ser ut, för att kunna hitta nya distributionskanaler och förstå data som samlas in. Vi ser även gärna att du har en utbildningsbakgrund inom ekonomi eller juridik, men det är inget krav.

Vidare har du förhandlingsvana och erfarenhet av att arbeta långsiktigt med kunder. Du har en professionell framtoning och en förmåga att proaktivt hantera avtal med hjälp av dina kollegor från andra delar av organisationen. Vi söker därför dig som besitter en god förmåga att bygga relationer och utveckla befintliga kontakter. Det anses som meriterande att ha arbetat som KAM eller i en liknande roll sedan tidigare och vi ser det även som en fördel om du har erfarenhet från försäkringsbranschen.

För att kunna kommunicera med seniora befattningshavare på ett förtroendeingivande sätt krävs för rollen en mycket god språklig förmåga i tal och skrift samt förmågan att presentera information på ett tydligt och övertygande sätt. Du behöver ha en god analytisk förmåga samt förmågan att kunna strukturera, planera och prioritera. Har du erfarenhet av att leda projekt är det meriterande.

Ansökan

Trygg-Hansa samarbetar med Experis i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Anna Kurtson på +46 8 764 24 57. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 15/2. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Fackliga kontaktpersoner
FTF: Elisabeth Sandblom, tfn: 070 168 36 68 eller Christer Bjellert, tfn: 070 168 28 06
SACO: SACO Erik Lindfors 070 168 36 17

Trygg-Hansa har runt 1450 medarbetare på 15 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se. Följ oss på Facebook: www.facebook.com/trygghansa (http://www.facebook.com/trygghansa) och LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/trygg-hansa.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trygg-Hansa VÄXJÖ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 16 januari 2018

Postadress

Skrivaregatan 21
MALMÖ, 21537

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Brf-utvecklare ekonomi

Brf-utvecklare ekonomi

13 november 2024

22 november 2024