Key Account Manager - Michelin Connected Fleet

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av nytänkande datateknik inom fordonsbranschen?
Vill du vara med på en tillväxtresa tillsammans med ett sammansvetsat team, backade av ett av världens största bolag inom branschen?
Nu vill vi utöka teamet med dig som drivs av att skapa värde tillsammans med kund.

Om Michelin Connected Fleet:

Michelin Connected Fleet är en del av Michelin Gruppen, en ledare inom hållbar mobilitet i över 130 år. Divisionen är specialiserade på tjänster och lösningar kopplat till uppkopplad fleet mangement och bolaget är marknadsledande i Europa med över 30 års expertis inom en snabbt växande och konkurrerande marknad.

Idag har Michelin Connected Fleet över 600 000 fordon uppkopplade globalt. Bolaget växer med 10% per år och utökar med ca tre nya marknader varje år - uppbackat av Michelin Gruppen, och agerar under namnet Michelin Connected Fleet, vars intention är att bidra till en ännu starkare närvaro kopplat till Michelins globala etablering.

Hos oss erbjuds du:

Möjligheten att som senior säljare ansluta dig till ett sammansvetsat team i Sverige bestående av experter inom fordonsindustrin, både kopplat till teknik och försäljning - där stort fokus ligger på affärsnytta och kundnöjdhet i första hand.
Kulturen präglas av samarbete och prestigelöshet, och VI:et är starkare än jaget. Affärerna och kundlojaliteten bygger mycket på gott samspel mellan tekniker och säljare, såväl i nykundsbearbetningen som bland befintliga Fleet-kunder.

Du erbjuds en konkurrenskraftig produkt att sälja och musklerna i att kunna leverera en helhetslösning med Michelin och Michelin Connected Fleet i ryggen, vilket gör att du kan förse dina framtida kunder med ett av branschens bredaste tjänsteutbud & lösningar.

Du erbjuds även:

- Möjligheten att arbeta med väletablerade kunder som redan är bekanta med Michelin

- Möjligheten att förse kunderna med lösningar utifrån en bred leveransorganisation

- Goda chanser till en fin karriärresa inom Michelin, nationellt som globalt.

- En gedigen onboardingplan där utbildning initialt kommer ske i London, med syfte att stärka dina förutsättningar att lyckas i rollen

- En kultur där du kan påverka mycket i ditt arbete för att du ska lyckas i rollen

- Ett team av kollegor både i Michelin Connected Fleet, samt kontakter och arbetskollegor inom Michelin Nordic, där ni samarbetar gränsöverskridande

- Goda förmåner kopplat till lön, tjänstebil, och 100% traktamente utifrån resor som görs i tjänsten

Om Rollen:

Som senior säljare i Södra Sverige kommer du ansvara både för uppsökande försäljning mot nya potentiella kunder och befintliga kunder på väletablerade företag inom fordonsindustrin - både inom lätt- & tungindustrin vad det gäller transport- & lastbilsflottor.

Ditt uppdrag är till stor del att genomföra kundbesök och ansvara för säljprocessen från första kontakt till signerat avtal, innan du lämnar över till dina kollegor i teamet som genomför nästa steg.

Du har även tillsammans med After Sales teamet ett uppföljande ansvar med dina kunder i fokus och med syftet att ge affärskritisk feedback och åtgärder kopplat till den data som lösningen ger och inom kundens behovsram. Du kommer att utgå hemifrån och en stor del av arbetet innebär att fysiskt träffa kunder inom ditt geografiska område i södra Sverige.

Arbetsuppgifter:

- Skapa en grundläggande behovsanalys med utgångspunkten att förstå & utkristallisera kundens utmaningar och önskade förbättringsåtgärder. Det är därför av stor vikt att förstå kundens eco-system och behov för att använda och tillämpa rätt tjänster och verktyg.

- Ansvar över prospektering och nykundsbearbetning genom att följa upp leads, och kalla kontaktförsök, i syfte att etablera nya kundkontakter

- Bearbeta befintliga kundkonton i syfte att växa vertikalt på konton där potentialen finns

- Majoriteten av kundmötena är fysiska och genomförs ungefär 3 dagar per vecka, med inslag av digitala interna/externa möten. Resor är därför ett krav i tjänsten

- Presentera tekniska lösningar på ett enkelt och affärsdrivande sätt inför beslutsfattare

- Hålla dig uppdaterad vad det gäller tekniken på den basnivå som krävs att för att bedriva affärsdrivande dialoger ute hos kund

- Hantera Salesforce CRM-system och hålla en god standard i att upprätthålla ordning och reda utifrån ställda förväntningar

Vem är du?

Vi söker dig som är meriterad inom B2B-försäljning, och som har en god förståelse och erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning utifrån större affärsbelopp.
Du motiveras av att etablera nya kontakter och uppskattar resandet och förespråkar det fysiska kundmötet.
Du fokuserar på kundens affärsverksamhet i första hand och brinner för att göra den bättre med hjälp av uppkopplad datadriven teknik som levererar affärsnyttiga värden för kundens verksamhet.
Du är självgående utifrån att du vågar be om hjälp och har förmågan att uppfinna ditt Best practice i ditt säljarbete.

Vi ser gärna att du har ett gott självförtroende och en tro på din egen förmåga, samtidigt som du förstår vikten av att vara reflekterande och besitta en god självinsikt.

Krav:

- Vill vara en del av ett sammansvetsat team och driva resan tillsammans med oss

- Minst 3 års säljerfarenhet inom B2B-tjänsteförsäljning

- Vana av att jobba i team i såväl säljprocess som hos befintliga kunder

- Tal- & skrivfärdigheter på god nivå både på svenska och engelska

- Vi se gärna att du är bosatt i södra Sverige, med fördel i Skåne

- B-Körkort är ett krav och resevana i jobbet är en stor fördel



Placering: Utgå hemifrån, möjlighet till kontor i Stockholm och Kungälv
Start: Omgående
Ersättning: Grundlön + provision

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Salesonomics
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2022
  • Ansök senast: 10 juni 2023

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Brf-utvecklare ekonomi

Brf-utvecklare ekonomi

13 november 2024

22 november 2024