OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett passionerat intresse för av försäljning och att bygga relationer med dina kunder? Vill du utvecklas i en spännande internationell miljö i en tjänst med stor frihet under ansvar och många stimulerande utmaningar? Vill du jobba med försäljning av kaffe och starka varumärken såsom ZOÉGAS, NESCAFÉ, Starbucks och Roastelier by ZOÉGAS? Då kan tjänsten som Key Account Manager hos oss på Nestlé Professional vara något för dig.
Dina framtida utmaningar
På Nestle Professional arbetar vi dedikerat mot business-to-business med att erbjuda våra kunder inom bland annat café, restaurang, hotell och kontor gott kaffe. I rollen som Key Account Manager (KAM) arbetar du gentemot grossister. Du ansvarar för att driva och utveckla existerande affärer i hela Sverige. Vi strävar efter att vara en stimulerande tillväxtpartner och tillhandahålla kreativa lösningar som ger våra kunder möjlighet att inspirera och tillfredsställa sina kunder.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Utveckla och implementera en komplett kundplan för att driva försäljning
· Utveckla produktiva affärsrelationer
· Ansvara för att uppnå överenskomna mål och KPI:er
· Planering, uppföljning och prognosticering samt kontinuerligt följa upp med åtgärder om så krävs
Ditt nya team
Du blir en del av ett team som består av 4 KAM, Field Sales Manager och 8 Field Sales specialister. Du rapporterar till vår Commercial Channel Manager Nordic.
Rollen är placerad i Helsingborg men för rätt person kan det finnas en möjlighet att arbeta från en annan ort.
Du förväntas resa i tjänsten och ha cirka 15 övernattningar per år.
Dina erfarenheter
Vi tror att du har tidigare erfarenheter av branschen och kanske redan arbetar någon form i grossistledet. Du har arbetat med försäljning under ca 5 år och har erfarenhet av företagskunder, Key Account Management, affärsutveckling och projektledning i någon form. Du har kaffekunskaper och passion för kaffe!
Vi tror att du har en utbildning inom försäljning och marknad eller liknande. Det är viktigt att du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska. Du skapar och genomför muntliga och skriftliga presentationer som är professionella och effektiva i sitt budskap.
Då du kommer att arbeta i våra kunders system är det viktig att du känner dig trygg i just systemanvändning. Vidare är det viktigt att du kan hantera Microsoft Office. Det är en fördel (men inte nödvändighet) att du har kunskap kring SAP.
Dina egenskaper
Du kan med lätthet lyssna av, analysera och förstå vad kunden behöver. Du har förmågan att kommunicerar på ett klart, tydligt och förtroendeingivande sätt. Som KAM förväntas du att hålla en mycket god struktur på ditt arbete då den bland annat innehåller en del administration.
Utöver ovanstående ser vi gärna att du är:
· Proaktiv
· Tar stort egenansvar
· Resultatinriktad
· Ser lösningar framför problem
· Komfortabel att arbeta i en processinriktad miljö
Vill Du veta mer om Nestlé?
Följ oss på LinkedIn om du vill ha mer information om nya tjänster och våra värderingar. Följ oss på Instagram om du vill veta mer om vår företagskultur och för att se hur det är att arbeta på Nestlé.
Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 13 Oktober. Vi beaktar endast ansökningar via vårt rekryteringssystem online. Vid frågor om tjänsten kontakta Commercial Channel Manager Nordic Roger Håkansson 0702-608404.
Be a force for good. Join Nestlé