OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Key Account Manager (KAM) offentliga kunder till vårt affärsområde Restaurang och Storkök (R&S). Som KAM kommer du att arbeta med våra kunder inom den offentliga sektorn och Äldrevården. Du kommer att ansvara för att skapa en framgångsrik affärsrelation med kunderna där såväl tillväxt som lönsamhet är viktiga målsättningar.
Arbetsuppgifter
Rollen som KAM innebär att du självständigt driver och utvecklar affären för att uppnå ett långsiktigt samarbete och relation med våra kunder på central nivå. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för försäljningen och lönsamheten för våra kunder inom den offentliga sektorn och Äldrevården, både nya och befintliga kunder. Tillsammans med kunden identifierar och implementerar du nya affärsmöjligheter. Du arbetar med upphandlingar, löpande avtals- och offertarbete, förhandlar, tar fram kalkyler, statistik och analyser samt driver projekt.
Du bearbetar även nya kunder på central nivå genom att skapa förtroende och relation för framtida möjligheter. Hos oss kommer du att ha möjligheten att arbeta med ett stort kontaktnät både internt och externt. Tillsammans med säljavdelningen ansvarar och bearbetar du respektive avtals nyckelkunder inom ditt ansvarsområde. Resor ingår som en naturlig del i tjänsten och du rapporterar till Head of Sales R&S. Tjänstens placeringsort är i Källby eller enligt överenskommelse.
Vi erbjuder en spännande tjänst i ett starkt och växande företag som verkar på en utmanande och föränderlig marknad. Vi arbetar i ett högt tempo och där det hela tiden händer nya spännande saker. I tjänsten som KAM kommer du att utvecklas och få ta ett stort eget ansvar samtidigt som du är del av ett starkt och kompetent team som tillsammans skapar goda förutsättningar för att fortsätta utveckla affärsområdet.
Kvalifikationer & Egenskaper
Tidigare erfarenhet av försäljningsarbete till centrala kedjekunder, grossister och offentliga kunder är meriterande. Dina personliga egenskaper kännetecknas av ett utvecklat affärstänk, hög social kompetens och ett analytiskt tänkande men inte minst att du har ett starkt personligt driv och engagemang samt en vilja att utvecklas och prestera på en hög nivå. Naturligtvis har du ett intresse för mat.
Övriga kvalifikationer vi eftersöker för tjänsten som KAM:
• Gymnasieutbildning och eller har en eftergymnasial utbildning
• Hög förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift
• Flytande kunskaper i engelska är meriterande
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• B-Körkort
Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning till ansokan@dafgard.se. Vi rekryterar löpande, sista ansökningsdatum är 25 oktober 2020. Märk ansökan med ”KAM Offentliga kunder”. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vid eventuella frågor sänd gärna ett e-mail till Head of Sales R&S, Niklas Mellström, niklas.mellstrom@dafgard.se eller till Eva Nyberg, Personalchef, eva.nyberg@dafgard.se.
Vi behandlar alltid dina personuppgifter enligt gällande lagstiftning. Genom att skicka formuläret godkänner du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Dafgårds gällande integritetspolicy. http://www.dafgards.se/om-oss/dataskyddsforordningen/
Om oss
Gunnar Dafgård AB är ett svenskt familjeägt företag med drygt 1100 anställda och en omsättning på ca 3 miljarder SEK. Företaget grundades 1937 i Källby, Västergötland och där finns fortfarande huvudkontor och all produktion. Under tre varumärken; Dafgårds, Billys och Gorbys, säljs frysta och kylda livsmedel till dagligvaruhandeln, restaurang och storkök samt export