Key Account Manager – Pharmacy

Key Account Manager – Pharmacy

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet inom sälj och relationsbyggande inom apoteksbranschen? Då kan du vara den KAM vi söker till vår kund som är en välkänd leverantör inom dagligvaruhandeln. Vi letar efter dig som vill arbeta både operativt och strategiskt för att tillsammans med såväl befintliga partners som eventuella intressenter fortsätta att utveckla och bygga vår kunds varumärke.

Om tjänsten
I rollen som Key Account Manager tillhör du säljorganisationen i företaget och har både strategiskt och operativt ansvar för att utveckla och upprätthålla ett starkt rykte och goda relationer gentemot partners, kunder och intressenter. Du arbetar på både central och regional nivå med målet att skapa goda finansiella resultat. Du kommer att fungera som huvudsaklig kontaktperson gentemot dina kunder och konton, samt ansvara för hela kedjan från aktivitetsplanering, förhandling, produktsortiment, distributionsoptimering till olika projekt. Omvärldsbevakning och analysarbete kommer också att ingå i ditt ansvarsområde.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ansvara för planering, implementering, övervakning och analys av definierade kunders centrala och regionala aktiviteter
• Ansvara för definierade kunders / partners finansiella omsättning inom apoteksområdet på den svenska marknaden
• Försäljningsansvar gällande definierade kunder
• Strategiskt såväl som operativt ansvar för definierade kundrelationer
• Budgetansvar för gemensamma marknadsföringsaktiviteter med definierade kunder

Vem är du?
• Akademisk examen i företagsekonomi eller annan relevant inriktning
• Minst 3 års erfarenhet som KAM inom apoteksområdet, företrädesvis inom kategorierna Hudvård, Hälsa, Tandvård/Sårvård
• Vana av strategisk kundhantering
• Vana av kategorihantering och merchandising
• Vana av sortimentutveckling
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Du är en naturligt relationsskapande person med starkt resultatintresse och bevisad meritlista av att skapa tillväxt och lönsamhet.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid hos vår kund i Solna. Planerad start är 1 december och uppdraget är tänkt att pågå under minst 6 månader. Ansökningar tas endast emot via annonsen. Urval och intervjuer sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2020
  • Ansök senast: 11 oktober 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Brf-utvecklare ekonomi

Brf-utvecklare ekonomi

13 november 2024

22 november 2024