Key Account Manager Renault/Dacia

Arbetsbeskrivning

Vill du hänga med på en spännande resa där vi tillsammans med våra ägare och partners utvecklar nästa generations mobilitetstjänster? Med konkurrenskraftiga finansiella produkter bygger vi den digitala mobilitetsbanken och med vår tjänst CarPay kan kunderna betala med mobilen, få insikter och upptäcka nya erbjudanden. Kort sagt skapar vi produkter för en smartare bilekonomi.

Detta är en möjlighet att vara en del av en spännande resa att fortsatt driva utvecklingen av Renault Nordics produkter och tjänster. Vi letar efter någon som trivs i ett snabbt, spännande och dynamiskt sammanhang där vi tillsammans med våra återförsäljare och partners arbetar för att digitalisera den traditionella bilhandeln och erbjuda nya omnikanals-kundresor i världsklass.

Om rollen

Som Key Account Manager för Renault kommer du ha huvudansvaret för att förvalta affären och relationerna i samarbetet samtidigt som du driver och utvecklar framtidens kundresa tillsammans med Renault och RCI (Renaults bank) och övriga partners i Sverige. Med konkurrenskraftiga finansprodukter i bilförsäljningen tillgodoser vi också marknaden med framtidens digitala betallösningar och vi knyter ihop lojalitet och försäljning. I rollen ansvarar du för att leda, motivera och planera arbetet framåt i partnerskap med Renault och du är en nyckelperson där du kommer vara delaktig i affärsutveckling, marknadsaktiviteter, utbildningar och att driva samarbetet framåt.

I det dagliga arbetet jobbar du och teamet i Retail Sales i nära samarbete med CRM, Marketing, New Business, Customer Service, Tech & Innovation och Business Control. Du är placerad på huvudkontoret i Göteborg, rapporterar till Head of Sales inom affärsområdet Cars. Du förväntas ta en aktiv roll i utvecklingen av våra digitala finansprodukter.

Dina ansvarsområden


• Försäljning- och lönsamhetsansvar inom affärsområdet Retail Sales för Renault som innefattar försäljning genom återförsäljarledet och digitala finansupplägg för våra lån- och leasingprodukter.
• Att vi levererar på uppsatta KPIer och SLAer i samarbetet med Renault
• Planering och genomförandet av säljaktiviteter såsom CRM-kommunikation, digitala satsningar och säljkampanjer via återförsäljarledet för att möta eller överträffa våra uppsatta mål, rapportera löpande på våra Business Insights och Marketing & Sales-forum


• Aktiv i affärsdialog och förhandling med Renault och partners kopplat till Renaultaffären  
• Säkerställa insamlingen av omvärldsanalys och feedback från partners och kunder för att ständigt utveckla våra finansiella produkter och tjänster

Om dig

Du brinner för försäljning och utveckling, gärna med erfarenhet av digitaliseringsprojekt och projektledning. Du är en naturlig relationsbyggare och skapar snabbt kontakt med alla typer av människor – både internt inom organisationen och i våra partnerskap. Med innovation, entreprenörsanda och strategisk höjd ser du ständigt nya möjligheter i våra samarbeten, produkter och tjänster. Du gillar att arbeta i team och levererar enligt uppsatta mål. Du är flexibel och känner stort ägandeskap för leveranserna du ansvar för. Har du erfarenhet från bilfinansiering, generalagent eller återförsäljarledet är det ett plus men inte ett krav.

 

Vad vi också tror stämmer in på dig


• Har mod och kreativitet att tänka i nya banor, inte minst över gränserna i vårt ekosystem
• Strukturerad och van att koordinera parallella aktiviteter
• Väl insatt i hur en försäljningsorganisation nyttjar datadrivna insikter för snabba och bra beslut och har därmed en grundläggande analytisk förståelse.
• Bra på att sätta upp Business Case och att skapa goda beslutsunderlag för prioritering
• Har relevant utbildning har jobbat i liknande roller under några års tid
• God kommunikationsförmåga, både skriftlig och verbal på svenska och engelska (möten med Renault görs som regel på engelska)


• Värderingsstyrd och tycker det är en viktigt med en stark företagskultur

Vi erbjuder dig

Med visionen om att vara – The Mobility Bank jobbar vi för att ständigt utveckla och förbättra livet för våra kunder, partner och anställda. Vi gör det på vår värdegrund Great - som står för ledorden glädje, resultat, engagemang, ansvar och tillsammans. Vi erbjuder dig en arbetsplats av utvecklingsmöjligheter, skön stämning och ett väldigt spännande nuläge att bygga på. Vi sitter centralt beläget i nyrenoverade och inspirerande lokaler på Bohusgatan i Göteborg.

Vi väntar på din respons

Vårt rekryteringsteam väntar med spänning på din ansökan och vi genomför intervjuer löpande. Hör av dig senast den 13/11-20.

Kontaktperson

Christian Düfke, Head of Sales, christian.dufke@volvofinans.se, 0738 43 90 68

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofie Gundemark, Gruppchef förvaltningsgruppen
08-634 93 24
Beatrice Bergström
+46739883687
Linnea Josefsson
+46737003754

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Volvofinans Bank AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2020
  • Ansök senast: 13 november 2020

Besöksadress

Ynglingagatan 14
None

Postadress

Ynglingagatan 14
Stockholm, 11347

Liknande jobb


Key Account Manager

Key Account Manager

15 november 2024

15 november 2024

Account Manager

Account Manager

15 november 2024

Key Account Manager - NMS Tuning

14 november 2024