OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Under 2018 har vi på Tre bytt lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.
Till affärsområdet Consumer Market och Tre Retail Consumer söker vi nu en Key Account Manager med dokumenterad förmåga att driva affärer och som vill vara med på en spännande resa, driven av entreprenörsanda och utmanartänk tillsammans med ett oss på Tre.
Din nya roll
I rollen som Key Account Manager kommer du att tillhöra ett team som idag består av 14 personer som tillsammans ansvarar för vår försäljning via återförsäljare. Du blir en del av ett dynamiskt gäng som har väldigt roligt på jobbet och alltid levererar över förväntan. Genom ett tätt samarbete inom teamet och tillsammans med Head of Retail strävar vi alltid efter att vara bäst på det vi gör.
Som Key Account Manager för fackhandelssegmentet ansvarar du för kedjorna Euronics och Electra. I din roll säkerställer du att dina återförsäljare har rätt kompetens, motivation och förutsättningar att sälja våra produkter och tjänster till sina kunder i linje med våra mål och värderingar. Du har både ett kort- och långsiktigt resultatansvar för dina konton och arbetar i enlighet vår kultur för att nå dina resultat.
Tjänsten utgår från vårt huvudkontor vid Globen och resor förekommer på regelbunden basis. Tjänstebil ingår i rollen.
Vem vi tror att du är
För att lyckas och trivas i rollen som Key Account Manager tror vi att du har bakgrund inom indirekt försäljning och/eller ledarskap då en stor del av arbetet handlar om att leda, motivera och bygga relationer. Du är van att under högt tempo självständigt driva dina ansvarsområden framåt och nå resultat. Du har ett utpräglat ordningssinne, vågar utmana gamla sanningar och drivs av att skapa resultat. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt och är van att tala inför grupp. Du är mer än bekant med Officeprogrammen.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom IT/telekom-sektorn och vi ser det som ett plus om du har någon typ av ledar- och/eller säljutbildning i bagaget.
Vi är fast övertygade om att den vi letar efter lever vår kultur med stolthet - och med stöd av densamma skapar resultat.
Vad får du förutom ett spännande och mycket utvecklande jobb?
Som en del av Tre har du tillgång till flexibla helgdagar, friskvårdsbidrag, subventionerad lunch, tjänstepension, seminarium, interna utbildningar, fester där vi firar våra framgångar och medarbetare samt mycket, mycket mer.
Är du den vi söker?
Skicka in din ansökan, med CV samt en motivation till hur du relaterar till vår kultur:
We think like champions, We work like champions, We act like buddies.
Vi kommer intervjua kandidater löpande och hoppas tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Vid frågor kontakta Niklas Sundsgård Berry, Head of External Retail Consumer, niklas.sundsgard@tre.se.