Key Account Manager / Säljchef till snabbväxande Prioritaire!

Key Account Manager / Säljchef till snabbväxande Prioritaire!

Arbetsbeskrivning

Har du en entreprenörsanda, är driven och vill ta nästa steg i säljkarriären? Nu har du chansen att få fria tyglar och bygga upp Prioritaires säljavdelning och bolagsstrategi i rollen som KAM/Säljchef hos dom. Här får du arbeta med premiumkunder i branschen och vara med på en expansionsresa. Låter detta som någonting för dig? Skicka då in din ansökan redan idag, vi tillämpar ett löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Prioritaire söker nu en Key Account Manager som vill växa in i rollen som Säljchef. I rollen kommer du ha ett huvudansvar för bolagets försäljning vilket inkluderar ansvar för offerter, avtal och förhandling mot befintliga kunder men även ett ansvar för nykundsbearbetningen. Du kommer att fria tyglar där du får möjligheten att bygga upp säljavdelningen och bolagsstrategin. Dina arbetsuppgifter kommer att variera men kan innefatta bland annat:
- Sätta upp strategier för sälj och marknad och hur man ska arbeta med outbound och inbound.
- Segmentera upp kundstocken och vara uppdaterad på marknaden.
- Sätta upp ramar för säljavdelningen genom ett strategiskt perspektiv.
- Traditionellt KAM arbete.
- Ta fram och sätta upp KPIer för säljavdelningen.

Utöver att bolaget jobbar med varor, logistik och transport så agerar de även som en helhetsleverantör och concierge åt sina kunder. De verkar i en alldaglig bransch men jobbar med många återkommande premiumkunder, vilket ställer krav på att du som person är väldigt serviceminded och affärsinriktad.

Du erbjuds:
- En stimulerande arbetsmiljö med högt i tak och möjligheten att påverka.
- Sitta med i ledningsgruppen och representera säljavdelningen.
- Möjligheten till att delta i förändringsarbeten och bidra med dina egna idéer för säljet.
- Goda utvecklingsmöjligheter i takt med att Prioritaire växer och expanderar.
- Flexibla arbetstider och möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet ifrån en liknande roll där du har arbetat med B2B försäljning och haft hela säljkedjan och uppsökande av verksamhet. Med fördel har du sålt projekt, tilläggstjänster eller konsultverksamhet.
- Har organisatorisk erfarenhet och har arbetat med att sätta upp säljstrategier.
- Har grundläggande kunskaper i MS-Officepaketet, framför allt Excel.
- Har mycket god kunskap i både det engelska och svenska språket, då du kommer att kommunicera på båda språken vardagligen. Bolagsspråket är engelska.

Det är meriterande för tjänsten om du:
- Har arbetat i CRM system.
- Har B-körkort.
- Har en bakgrund inom transport och logistik.
- Har haft personalansvar över en grupp i en roll som exempelvis teamlead, projektledare, coach etc.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Du är engagerad, utåtriktad och flexibel, med en god förmåga att leda och skapa väl fungerande organisationer, processer och rutiner. Du har ett helikopterperspektiv, är driven och har en entreprenörsanda och pannben som gör att du inte ger upp i första taget. Du ska ha ett intresse av att strukturera upp affärer och ha ett starkt resultatdriv för att driva affärer framåt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Prioritaire hjälper sina kunder genom att ta hand om deras logistiska behov och effektiviserar kundernas arbetsdag genom deras ärende- och uppdragstjänster; vare sig det gäller bud lokalt eller worldwide så har de sedan 2011 löst det lite bättre, lite snabbare - än alla andra. Läs mer om Prioritaire HÄR.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2023
  • Ansök senast: 16 januari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Regionchef

21 november 2024

20 november 2024

19 november 2024