Key Account Manager / Säljledare till Burde Publishing AB

Key Account Manager / Säljledare till Burde Publishing AB

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Key Account Manager/ Säljledare med ansvar för den svenska marknaden till Burde Publishing AB!

Rollen är placerad i Växjö, där både produktutveckling, logistik och en del av produktionen är baserad. Här utvecklas produkter till miljontals användare varje år!

Om rollen
Som KAM/Säljledare för den svenska marknaden ansvarar du för att planera, driva och utveckla försäljningen i Sverige, men även vid behov synka landsöverskridande affärsmöjligheter tillsammans med dina kollegor i övriga länder. Sortimentet är främst kalendrar och stationary, men även vårt Jobout-koncept i viss utsträckning.
Utöver att bibehålla goda relationer med befintliga kunder utgör en stor del av uppdraget fortsatt affärsutveckling av dessa samt nya kunder. Du planerar och genomför kundbesök, mässor och andra relevanta försäljningsaktiviteter kopplade till både återkommande kunder och nya affärsmöjligheter.
Arbetet med dels nyckelkunder, dels nykundsbearbetning kan vara komplext med många pågående aktiviteter och projekt på samma gång. Det krävs därför ett stort personligt engagemang, driv och ett strukturerat förhållningssätt. Men även en affärsmässighet med intresse för affären och vad som skapar kommersiell nytta för båda parter.
I rollen ansvarar du också för budget och målsättning samt uppföljning av dessa.

I din roll som KAM/ Säljledare behöver du på djupet lära känna både den svenska marknaden, det egna företaget och våra största kunder för att använda den kunskapen till att skapa relevanta affärsaktiviteter. Det kan gälla förståelse för konkurrenssituationer och marknadstrender liksom olika intressenters strategier, marknadsposition, ekonomi, produkter och organisationsstruktur. Kunskapen ska vara på en sådan nivå att den går att omvandla till beslut gällande olika aktiviteter som skapar värde för kunden och oss.
I ditt team ingår två fältsäljare som du med ditt coachande ledarskap leder och följer upp. Ni arbetar alla tre i nära samarbete mot företagets vision och mål.
Du blir en viktig del av vårt team, och kommer i nära dialog med backoffice, produktutveckling, inköp och marknad leda dina projekt. I Växjö finns dina närmsta interna kontaktytor och du rapporterar till Sales Director.
I denna tjänst ingår en del resor, primärt inom Sverige. Resor utanför Sverige kan förekomma.  

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Säkerställa ett fortsatt gott samarbete med befintliga kunder
Driva affärsutveckling av befintliga och nya kunder
Säkerställa att kundavtal och marknadsplaner följs
Planera och hålla i interna säljkonferenser/kick-offer
Sätta budget och försäljningsmål, samt uppföljning av dessa
Planera och genomföra försäljningsaktiviteter samt främja en god kundvård
Vara ett bollplank och coacha medarbetare i ditt team
Personalansvar för två personer
Vem är du?
Vi söker dig med ett stort driv och engagemang. Du besitter en god affärsförståelse och värderar högt de långsiktiga affärsrelationer där man skapar nytta för bägge parter. Vidare brinner du för att skapa goda och långsiktiga relationer med våra kunder och du förväntas kunna leda dina projekt framåt på ett strukturerat och prestigelöst sätt tillsammans med övriga avdelningar som stöttar dig i arbetet framåt. Mot kund agerar du affärsmässigt, taktiskt och professionellt med god förståelse för deras affär.    

För att lyckas i rollen har du god datorvana och behärskar Office-programmen bra, i synnerhet Excel som du använder vid lönsamhetsberäkningar, analyser och prisjämförelser. Du har erfarenhet av strukturerat arbete i CRM, offertarbete, prisförhandlingar och att skapa och arbeta efter en marknadsplan.
Du talar och skriver svenska och engelska väl. Kan du tala/skriva andra språk är det meriterande.
Som ledare är du tydlig och engagerad som med ett positivt förhållningssätt coachar dina medarbetare ute på fältet.

Ansökan
Vi jobbar med löpande urval, så tveka inte med att skicka in din ansökan Detta är en direktanställning hos Burde Publishing AB som valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Carolina Sköld, OnePartnerGroup, på telefonnummer 0470 – 34 98 75.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BURDE FÖRLAGSAKTIEBOLAG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2023
  • Ansök senast: 2 april 2023

Liknande jobb


27 november 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

27 november 2024