KEY ACCOUNT MANAGER STOCKHOLMSOMRÅDET

KEY ACCOUNT MANAGER STOCKHOLMSOMRÅDET

Arbetsbeskrivning

Vi är en av världens ledande leverantörer av kundanpassade intralogistiska lösningar för truckar, lagerteknik, mjukvaror och tjänster.

Just nu söker vi en Key Account Manager, med placering i Stockholmsregionen, som förutom försäljning av vårt breda materialhanteringssortiment också brinner extra för produktområdet Intralogistic Solutions som innefattar automatiserade lösningar. Vill du arbeta med tekniska produkter i ett välmående företag är detta en fantastisk möjlighet. Tycker du om försäljning och tekniska produkter samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt, strategiskt och strukturerat kan detta vara det perfekta arbetet för dig. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad!

Hos oss får du möjlighet att:

- Arbeta med utmanande och strategiska projekt för högprofilerade kunder, ofta i nära samarbete med kollegor internationellt.
- Bli en del av en konkurrenskraftig och vinnande kultur.
- Bli expert på intralogistiklösningar som påverkar både branschen och företagen.
- Vara med på en resa mot ständig förbättring av dig själv, våra kunder och STILL.
- Arbeta i ett affärsdrivet, fördomsfritt, kreativt och snabbrörligt team.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I din roll som Key Account Manager kommer du att arbeta med spännande kundprojekt och bidra till tillväxten av STILL i regionen samt expansionen av vårt snabbväxande affärsområde Intralogistic Solutions. Du skapar intralogistiska lösningar för våra kunder genom att lyssna och förstå kundernas individuella behov och föreslå erbjudanden utifrån kundens bästa. Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår att:

- Som säljare ansvara för att maximera kundnöjdheten.
- Lyssna på och sätta dig in i kundernas behov och omvandla behoven till affärsmöjligheter för såväl kunden som för STILL.
- Vid behov utveckla alternativa logistiska kundlösningar.
- Analysera och utvärdera kunddata och sammanfatta projektresultat.
- Ta fram presentationer för våra olika koncept och aktivt presentera dessa för kunder i hela regionen.

Bakgrund och personliga egenskaper:

- Minst fem-tio års erfarenhet av teknisk försäljning i tillverkande bolag.
- Dokumenterad erfarenhet av lösningsförsäljning (produkter och tjänster).
- Motivation och drivkraft att lära dig/hålla dig uppdaterad om aktuella trender och logistiklösningar inom relevanta branscher.
- Obehindrade kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt förmåga att ta dig fram utan svårighet på engelska.
- Utmärkt kommunikationsförmåga i kombination med ordningssinne.
- Förmåga att hantera och prioritera bland parallella projekt och arbeta under strikta deadlines.
- Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, logistik eller motsvarande (meriterande).

Tjänsten som Key Account Manager är på heltid och du rapporterar till vår försäljningschef i Malmö. Du utgår från vårt kontor i Stockholm och arbetet är förknippat med en hel del resande inom regionen. Körkort och en privat situation som medger kontinuerligt resande (dagtid) är därför helt avgörande och ett krav.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval. Vänligen inkludera bifoga CV och ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför vill du jobba på STILL Sverige AB?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med?

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:453112/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

STILL är ett av världens största truckföretag med säte i Hamburg, Tyskland. Koncernen är ledande inom utveckling och produktion av högkvalitativ materialhanteringsutrustning och erbjuder sina kunder helhetslösningar. STILL Sverige AB, beläget med huvudkontor i Malmö, är ett helägt dotterbolag till STILL GmbH med ansvar för försäljning och service av koncernens produkter på den svenska marknaden. Bolaget har växt kraftigt de senaste åren, tack vare stora försäljningsframgångar inom nyproduktion och eftermarknad. Den starka expansionen fortsätter och STILL Sverige AB omsätter idag 514 MSEK i en organisation med 110 anställda. Besök gärna https://www.still.se/

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofie Wallström

HR- & Kommunikationsansvarig Cecilia Bohman
0706 18 26 90
Servicechef Dennis Persson
0706 240347
Eftermarknadschef Hans Karlsson
0708 644309
HR- & Kommunikationsansvarig Cecilia Bohman
040 626 71 00
Eftermarknadschef Hans Karlsson
0708 644309
HR- & Kommunikationsansvarig Cecilia Bohman
040 626 71 00 0706 18 26 90
Regional Servicechef Väst Patrik Sultan
0705 944 419
Regional Servicechef Syd Dennis Persson
0706 240 357

Sammanfattning

  • Arbetsplats: STILL Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2021
  • Ansök senast: 6 februari 2022

Besöksadress

Stenåldersgatan 13
Malmö

Postadress

Stenåldersgatan 13
Malmö, 21376

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024