OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Posti
Posti Scandinavia AB ingår i Posti Oyj koncernen, vårt uppdrag är att erbjuda Posti logistiktjänster till svenska företag med leveransbehov till Finland och Baltikum. Vi har vårt säljkontor på Kungsholmen i Stockholm.
Posti Scandinavia AB letar nu efter en resultatinriktad och innovativ Key Account Manager till vårt säljteam i Sverige. Rollen är en viktig del av vår organisation och ligger i linje med vårt strategiska fokus - att sälja Posti logistik tjänster till företag med leveranser till Finland och Baltikum.
I denna rekrytering samarbetar vi med vårt koncernbolag Rekryteringsstyrkan i Norden AB. Alla frågor kring rollen och rekryteringen hanteras via dem.
Om rollen
I rollen som Key Account Manager hos oss blir du en del av ett engagerat och kunnigt team. Vi är i en spännande tillväxtfas med en väl etablerad närvaro på den svenska marknaden. Med oss blir du en av våra viktigaste aktörer i en värdebaserad försäljning mot kunder i Sverige och Danmark.
En del av ditt uppdrag är att leda och utveckla befintliga kundrelationer dels också att identifiera nya affärsmöjligheter samt sälja in våra tjänster mot nya kunder. Att säkerställa Posti Scandinavias tillväxt samt driva utveckling, kundnöjdhet och lojalitet hör också till dina arbetsuppgifter.
Vem är du?
För att lyckas i rollen måste du vara kundorienterad, drivas av att göra nya affärer, bryta ny mark och uppnå tydliga mål. Eftersom relationer är en viktig del av ditt uppdrag bör du ha enkelt att skapa nya kontakter och upprätthålla goda relationer, både internt gentemot affärsenheten samt mot våra kunder.
Du bör ha en gedigen erfarenhet av e-handel, försäljning samt ett eget driv och ett strukturerat tillvägagångssätt. Du drivs av att både utmana och utveckla dig själv, samt därmed också vara delaktig i hela affärsprocessen.
Du kommer att vara ansvarig för din försäljning, vilket innebär kundbesök, teams möten, kundanalyser och bearbetning av nya prospekt för att skapa skräddarsydda lösningar från implementering till genomförandet tillsammans affärsenheten.
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har;
- minst 5 års erfarenhet inom försäljning B2B
- stark passion för försäljning, utveckling och resultat
- goda kunskaper om transport och logistiklösningar
- en stark förståelse för e-handelns speciella behov och förmåga att hantera komplexa lösningar.
- högskoleexamen samt utmärkta kunskaper i svenska och engelska
- körkort
Vi kommer att fokusera på dina personliga färdigheter och det är viktigt att du är resultatinriktad, har en god självkänsla, men också är ödmjuk inför uppdraget.
Ansökan
Vi erbjuder en tjänst i ett dynamiskt team, en möjlighet att lära sig om den Finska och Baltiska logistikmarknaden. Vi har vårt huvudkontor i Strandbergsgatan 55, 112 51 Stockholm.
I rollen som Key Account Manager rapporter du till vår Director Sales
Har du frågor om tjänsten så går det bra att kontakta Mona Wågberg via mail, mona@rekryteringsstyrkan.se, 0762 49 08 61 eller Peggy Cussil, peggy@rekryteringsstyrkan.se, 0707 96 20 61
Urvalsprocess och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2022-04-20
Ansökan gör du här nedan (ansökningar via email kan ej hanteras)