Key Account Manager till Alfa Neon AB

Key Account Manager till Alfa Neon AB

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en Key Account Manager till Alfa Neon AB i Kil.
Har du goda tekniska kunskaper, gillar problemlösning och försäljning? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!

Alfa Neon AB är ett väletablerat företag som grundades 1967 och har en stark tillväxt. För att fortsätta expansionen söker de nu en Key Account Manager inom det snabbväxande affärsområdet fasader för direktrekrytering. Se ett urval av de imponerande referensprojekten på www.alfaneon.se. Alfa Neon AB är en ledande nordisk aktör inom visuell kommunikation och arbetar inom tre affärsområden, fasader (med fasadsystemet ALFACADE), profilering (skyltprojekt) samt tillverkning av arbetsredskap till den globala skyltbranschen. Bolaget har en AAA-rating och omsätter idag ca 150 MSEK.

Om tjänsten
Rollen innebär ett övergripande kundansvar för befintliga kunder samt aktiv bearbetning av nya kunder i enlighet med de målsättningar, strategier och riktlinjer som gäller för företagets verksamhetssystem, budget, vision och mission.

Tjänsten förväntas tillträdas i augusti, eller enligt överenskommelse. Urval sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Ansvara för försäljningsbudget och fortlöpande följa upp försäljningsstatistik samt utfallet
- Arbeta proaktivt, framtagning av offerter och utarbeta nya kundavtal
- Aktivt bearbeta nya kunder och affärsmöjligheter
- Vårda och stärka befintliga kundrelationer, samt aktivt verka för merförsäljning och affärsutveckling av produktportfölj
- Utföra surveyer, kundupphandlingsmöten, delta på mässor och besöka intressenter
- Stötta projektgruppen vid genomförande av projekt
- Delta vid slutbesiktning av genomförda projekt

Resor och övernattningar förekommer i tjänsten.


Vem är du?
Nu söker vi dig som har god teknisk förståelse, gärna med bakgrund inom byggbranschen. Du behöver ha grundläggande kunskaper inom kalkylering, ekonomi och juridik, samt tidigare erfarenhet från B2B-försäljning. Meriterande för tjänsten är om du har eftergymnasial utbildning inom relevant område, samt kunskaper i ritningslära och i affärssystemet Monitor.

För att lyckas i rollen behöver du vara nyfiken, strukturerad, lösningsorienterad och naturligt relationsskapande. Du motiveras av problemlösning i samarbete med andra och kan se möjligheter. Du är trygg och säker i dig själv, och trivs med ett proaktivt och uppsökande arbetssätt.

Krav på B-körkort, samt att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Om verksamheten
Att hitta rätt person till rätt plats - det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar chefer och specialister till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Poolia vet du att vår process är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2021
  • Ansök senast: 28 april 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Brf-utvecklare ekonomi

Brf-utvecklare ekonomi

13 november 2024

22 november 2024