Key Account Manager till aPak

Arbetsbeskrivning

Är du en skicklig säljare som gillar utmaningar och drivs av att bygga och utveckla kundrelationer? Då kan du vara den vi söker! Vi är nämligen på jakt efter en driven Key Account Manager till vårt växande förpackningsföretag.







Om oss

Vi är aPak, det hållbara, innovativa och familjära förpackningsföretaget med anor sedan 1917. Vi är ett familjeägt bolag som idag omsätter ungefär 600 miljoner. I vår familj, som vi själva kallar den, ingår omkring 70 medarbetare och de flesta av dem hittar ni på vårt huvudkontor i Mölndal, strax utanför Göteborg. På aPak tillhandahåller vi allt inom emballage, men hos oss är det inte produkterna, utan de finurliga lösningarna, vår flexibilitet och den personliga servicen som bäst beskriver vårt erbjudande.



Om rollen

I rollen som Key Account manager hos oss får du möjlighet att arbeta med större kundkonton. Fokus i tjänsten ligger på att både identifiera nya potentiella kunder och marknader samt utveckla befintliga affärer. Du etablerar kontakter och erbjuder värdeskapande lösningar för våra kunder. Som Key Account Manager ansvarar du för din egen kundportfölj som du utvecklar och följer upp mot budget och satta mål. Du kommer att ha en stor frihet att driva ditt eget arbete i en spännande expansionsfas. I tjänsten driver du försäljningen från start till avslut med stöd från bland annat inköp och kundsupport. I rollen som Key Account Manager ansvarar du för avtal, förhandlingar och att skapa lönsamhet.



Vi söker

Vi söker dig med erfarenhet av komplex försäljning där du har haft ansvar för större kundkonton och stort fokus på att identifiera tillväxtpotential hos nya kunder. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom förpacknings- eller logistikbranschen. Som Key Account Manager är du van vid att jobba strategiskt med kunder och skicklig på att hålla en konsultativ approach. Utöver det har du en god ekonomisk förståelse och är en van förhandlare.

Som person gillar du utmaningar, att arbeta proaktiv och att driva affär. Du har god förmåga att tänka nytt samt förstå kundens behov och affär utifrån ett långsiktigt perspektiv. Du motiveras av att se möjligheter och lyfta/utveckla affärer. Du rapporterar till Försäljningschef. Resor med övernattningar förekommer.



Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en nyckelroll i en platt organisation där du får möjlighet att påverka. Hos oss får du sälja lösningar där vi bland annat har stort fokus på miljö och hållbarhet. Vi satsar även på vår personal och under året har vi en rad olika gemensamma aktiviteter för att höja trivseln på arbetsplatsen. Vi är övertygade om att en stark företagskultur där människor mår bra och har roligt, är receptet för att driva ett framgångsrikt bolag.



Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval dock senast 20 november 2022. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på martina.nordberg@recruitpartner.se eller tel. 073-624 77 24

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Nordberg
073-624 77 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recruit Partner Nordic AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 22 april 2023

Besöksadress

Solnavägen, Solna
None

Postadress

Solnavägen
Solna, 17173

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024