OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av snabbväxande Blikk? Är du en driven relationsbyggare som vill bygga upp och utveckla ett av företagets affärsområden? För vår kunds räkning söker vi nu en Key Account Manager. Läs mer om företaget, rollen och processen nedan och skicka därefter in din ansökan om du känner att detta är en roll för dig.
Om Blikk
På Blikk jobbar vi ständigt med att bli ännu bättre och erbjuda produkter som hjälper våra kunder att ställa om till digitala arbetssätt. Vi möter varje dag nya kunder som vill bli fria från pappersdamm på riktigt och det är lika roligt för oss som för dem när vi lyckas.
Blikk tillhandahåller system för projekthantering och tidrapportering. Vi samlar flera viktiga funktioner i ett komplett affärsflöde, allt från sälj till projekt, tidrapportering samt faktura- och löneunderlag. Vi hjälper våra kunder att spara tid, minska administrationen och öka lönsamheten.
Här är några korta fakta om oss:
• Blikk har tusentals kunder och användare över hela Sverige.
• Idag är vi 15 personer som arbetar med produktutveckling, användarstöd, sälj och marknad.
• Vi växer och expanderar.
Arbetsbeskrivning
Vi söker efter en Key Account Manager (KAM) som vill ansluta sig till vårt energifyllda team med placering i Piteå. Blikk är ett snabbt växande SaaS- och produktbolag och våra molntjänster används av tusentals kunder och användare inom många olika branscher. Teamet bakom Blikk består av en grupp vassa specialister inom allt från utveckling till användarstöd, sälj och marknad.
I rollen som KAM får du en viktig nyckelroll. Du ansvarar för ett eget kundsegment vilket innefattar hela Sverige inom det specifika området och du har stor frihet i att utforma rollen inom uppsatta mål. Det åligger dig att arbeta både med befintliga kunder och utveckla relationen med dessa, samt via olika aktiviteter stärka företagets varumärke när du bearbetar nya kunder. Du agerar rådgivande i kunddialogen, bygger relationer och brinner för att utveckla våra nuvarande och kommande kunders digitala arbetssätt.
Hur du arbetar med att stärka Blikks relation med kunderna kan te sig olika. Även om du i din vardag kommer träffa kunder fysiskt vill vi poängtera att detta inte är en resande tjänst. Du kommer säkerligen ha några övernattningar under året men när vårt arbetssätt är både modernt och digitalt kommer du kunna utföra en stor del av arbetet varifrån du utgår. Kundbesök, utbildningar, webbinarier, mässor och föreläsningar, i både mindre och större format, är exempel på hur du förmodligen kommer välja att arbeta tillsammans med dina kunder.
Vi tror att det är en fördel om du utgår från vårt kontor i Piteå, då vi anser att det dagliga utbytet av tankar och idéer är viktigt, men att arbeta från annan ort är ingen omöjlighet om du är rätt person för jobbet. Rollen som Key Account Manager innebär att du har ett nationellt ansvar för ditt kundsegment.
Då ditt arbete utgör en stor del av ditt liv vill vi att det ska vara intressant (innovativt, betydelsefulla uppgifter och utmanande) och roligt (härliga kollegor, teamaktiviteter etc.). Vi arbetar hårt, hjälper varandra och slutför vårt arbete med ett leende på läpparna. Vi håller oss uppdaterade med den senaste tekniken, verktygen och utvecklar hela tiden vårt sätt att arbeta, och där har du som medarbetare mycket att säga till om.
Kompetenser och färdigheter
Du trivs verkligen i sociala sammanhang och brinner för att knyta nya kontakter och upprätthålla relationer. Du bryr dig innerligt om dina kunder och vill försäkra dig om att våra produkter och tjänster gör en betydelsefull skillnad i deras vardag.
Vi värdesätter att du har en stor förmåga till att samarbeta med andra människor, då vår framgång bygger mycket på våra engagerade medarbetare som når uppsatta mål tillsammans. Du behöver vara bekväm att prata inför andra och då även i större grupper.
Ditt strategiska förhållningssätt kommer leda till att du lyckas i din roll. Du planerar, genomför och utvärderar ditt arbete och det är viktigt att du är analytisk till din natur. Du är driven, agerar proaktivt och är självgående när du utvecklar ditt affärsområde.
Du föredrar det digitala före det analoga. Dina digitala baskunskaper är höga och du har en hög förståelse för hur moderna arbetssätt verkligen gör skillnad för kunderna.
Det är meriterande om du har erfarenhet från ekonomi- och redovisningsbyråer.
Vad vi söker efter:
• Engagemang för vad vi gör.
• En förståelse för varför vi inte är som alla andra.
• En jag-kan-attityd, redo att anta utmaningar längs vägen.
• Innovativt tänkande.
Kvalifikationer:
• B-körkort.
• Du både skriver och talar svenska flytande och det är meriterande om du är bevandrad inom andra språk, där framför allt engelska är av betydelse.
Ansökan
Känner du att du har något intressant att tillföra vårt team? Har du en förståelse för vad vi försöker bygga och vill ansluta dig till ett företag på frammarsch i en alltid snabbrörlig bransch? Då tycker vi definitivt att du ska ansöka om rollen som Key Account Manager hos oss på Blikk.
Sista ansökningsdag är 9 augusti men urval och intervjuer sker löpande så se till att skicka in din ansökan omgående för att vara med i processen i ett tidigt skede. Tillträde är planerat till den 1 september.
Anställningsform: Tillsvidare (provanställning kan tillämpas).
Arbetstid: Heltid
Lönevillkor: Individuell lönesättning
Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Kersti Bergström, VD på Blikk, på kersti.bergstrom@blikk.se eller via telefon på 070 - 685 10 61.
Varmt välkommen med din ansökan!