Key Account Manager till Connected Skills i Malmö

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av ett ungt spännande bolag som på ett nytt och innovativt sätt hjälper företag med kompetensförsörjning inom IT-branschen? Arbetar du kanske idag som säljare i IT-branschen och vill ta ett nästa steg? Här finns möjligheten för dig som vill forma din egen roll -sätta strategin och realisera utefter dina tidigare erfarenheter och kunskaper!
På Connected Delivery brinner vi för att hitta rätt person till varje specifikt uppdrag och har tagit fram en plattform för att våra kunder och konsulter enkelt ska kunna matchas med varandra.
Som Key Account Manager…
ingår du i ett team med 6 kollegor som samtliga arbetar utgår ifrån vårt kontor i Malmö. Du kommer att rapportera direkt till vår Säljchef och du kommer även att ha ett nära samarbete med våra andra funktioner som COO, Customer support, Produktägare och utvecklingsteam.
Vi är ett ungt bolag som just är på en fantastisk tillväxtresa. Här finns möjligheten att sätta strukturer och processer efter hand för att möta marknadens behov och vi välkomnar att utmana och effektivisera de sätt vi arbetar på idag.
Ditt främsta ansvar blir ansvar för vår/våra mest strategiska kunder, själv eller tillsammans med en Account Manager och samtidigt utveckla våra processer och strukturer hur vi säljer och förvaltar våra ramavtal.
Vi har idag över 10 ramavtal som är fördelade på ett säljteam att förvalta och utveckla tillsammans med kunderna.
Vi spår en hög tillväxt framöver och behovet av personer i ledande befattningar ökar. Därför ser vi även att denna roll i framtiden kan leda till andra ansvarsområden.
Då vi är ett bolag under uppstart kommer du som person vara en viktig kugge i att sätta den struktur som blir en del i bolagets framgång.


I de dagliga arbetsuppgifterna ingår bland annat:
· Förvalta strategiska ramavtalskunder enligt vår modell Connected Guideline
· Ta fram säljplaner och realisera dessa.
· Leda strategiska och taktiska möten med kunden.
· Tillsammans med kunden och Connected Skills teamet utveckla vår leverans för ett långt samarbete med kunden.
· Ta fram avtal och leda förhandlingar.
· Tillsammans med Marknad planera för aktiviteter och initiativ för fortsatt framgångssaga.
· Utveckla befintliga mindre kunder till strategiska kunder, med hjälp av vår taktiska plan och hög aktivitet i närvaro hos dessa kunder.
Vi letar nu efter ytterligare en stjärna…
som kan blända marknaden och våra kunder med Account Management i världsklass. Vi är öppna kring din erfarenhet men för att du ska vara framgångsrik i rollen tror vi att det är en fördel om du på ett eller annat sätt arbetat inom vår bransch så den tekniska förståelsen finns.
Det vi behöver är både någon som har erfarenhet och vill ta ansvar för våra strategiska kunder och utveckla dessa men vi är även öppna för någon med lite mindre erfarenhet men som har engagemanget och drivet att växa tillsammans med oss. Vi ser det som meriterande förstås om du har erfarenheter av att sälja konsulttjänster, framför allt inom IT och har du dessutom erfarenhet av att delta i ett bid-team och både varit med i offentlig upphandling så som privat är det ytterligare ett plus. Men det viktigaste är att du är en person som alltid letar efter lösningar för att realisera en möjlighet. För att trivas hos oss måste du tycka om att vinna och ha ett högt engagemang för försäljning. Här finns stora möjligheter för rätt person att vara med på vår resa och bygga upp vår säljorganisation, nationellt och snart även internationellt.
Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav likaså att du innehar B-körkort då en del resor ingår i tjänsten.
Som person är du…
Professionell, serviceminded och har en analytisk förmåga att se hur saker och ting hänger ihop. Vi värderar dina personliga egenskaper väldigt högt, och för att vara framgångsrik i rollen behöver du ha en stor social kompetens, samtidigt som du har en stark organisatorisk förmåga och jobbar systematiskt. Vi tror att du har en god självkännedom, är trygg i din personlighet och har ett prestigelöst sätt att vara. Du är duktig på att kommunicera med olika typer människor och brinner för att sätta kundens behov i fokus.
Vi utvecklas hela tiden för att möta våra kunders behov. Hos oss kommer du inte till något färdigt utan här får möjligheten att vara med och bygga processer och struktur. Vår målsättning att minimera administration och alltid sträva efter automation. För oss är det viktigt att du tycker det är spännande och kul att utvecklas tillsammans med oss.
Vi på Connected Delivery har skapat…
en helt ny plattform (Connected Skills) för att tillgodose marknadens behov på kompetensförsörjning inom IT-konsultbranschen. Vi är på en spännande tillväxtresa och bygger just nu vår organisation med kunder och partners nationellt men har en vision om att på längre sikt även växa internationellt. Här kommer du till ett gäng drivna, nyfikna och engagerade människor, vilket genomsyrar hela organisationen och speglas i våra värdeord.
Vår företagskultur är transparant, prestigelöst och ödmjukt. För oss är det viktigt att ha kul på jobbet och att vi stöttar och lyfter varandra.
Vi hoppas att du vill vara med på vår viktiga och spännande resa!
Om detta är din nästa utmaning…
är du varmt välkommen med din ansökan!
Sök tjänsten och bifoga ditt CV och personliga brev. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan komma att plockas ner om vi hittar rätt, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Har du frågor eller funderingar kring rollen eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jenny-Maria Lindström på Roi Rekrytering – jenny-maria.lindstrom@roirekrytering.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Connected Skills
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2022
  • Ansök senast: 1 januari 2023

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Brf-utvecklare ekonomi

Brf-utvecklare ekonomi

13 november 2024

22 november 2024