OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AB Dogman söker KAM - Fackhandeln
Dogman är ett snabbväxande företag som importerar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet. Vi utvecklar vårt sortiment med fokus på kategorin tillbehör. Med hög servicenivå och sortimentsbredd ökar vi våra företagskunders konkurrenskraft och lönsamhet. Med relevanta och aktuella produkter fyller vi slutkundens behov för husdjurets välbefinnande. Dogman har säljbolag i Sverige, Danmark, Norge och Finland och omsatte år 2012, 380 MSEK med god lönsamhet och har för närvarande totalt 90 anställda.
Arbetsbeskrivning:
Som Key Account Manager inom fackhandeln är ditt huvudansvar att skapa lönsam volymtillväxt för Dogman och företagets kunder med fokus på kategoriutveckling, nyhetslanseringar, sortimentsoptimering och aktivitetsplaner.
Dina övergripande arbetsuppgifter är att:
* Upprätta mål - och handlingsplaner för kedjekunderna
* Skapa kundspecifika presentationer
* Driva fram nya affärer mot nya kedjor
* Samresor med säljare för skapa kännedom om hela kedjan
* Ansvar för avtal och att affär följer givna riktlinjer
* Ägare av försäljningsbudget på fackhandeln
Initiera och ta fram relevanta analyser på kedje-, kategori - och butiksnivå.
Vi söker en person som vill vara Dogmans ansikte utåt mot fackhandeln på central nivå. Som person bör du tycka det är stimulerande att vara i en presterande miljö. Egenskaper som tävlingsinriktad, prestigelös, resultatorienterad och drivande är direkt avgörande för att lyckas. Stor fördel är en bakgrund inom detaljhandeln och/eller en idrottsbakgrund på högre nivå. Eftergymnasial utbildning inom försäljning/marknadsföring, eller motsvarande, är fördel men inte avgörande. Erfarenhet från att läsa och förstå lönsamhetsrapporter ses som en självklarhet.
För att bli framgångsrik som säljare på Dogman krävs att du tycker om att bli uppföljd och stå till svars för budget, resultat och andra målsatta projekt.
Du har förstås god dator - och telefonvana och är en god användare av såväl Excel som Powerpoint. Vi jobbar i affärssystemet Navision och erfarenhet från detta är önskvärt.
Du arbetar i ett team på 15 personer och rapporterar till Försäljningschefen. Placeringsort är nordiska huvudkontoret som ligger i Åstorp. Tjänsten kräver resor i framförallt Sverige och någon dag per månad kan det vara aktuellt med övernattning.
Är du intresserad av tjänsten omber vi dig att snarast skicka in din ansökan via länk nedan:
Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta Processbemanning AB på tel. 042-210299
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann Larsson
042-210299
Husein Mehmedovic
042-210299
Sandra Dahlqvist Balhuizen
042-21 02 99
Rekryteringskonsult Husein Mehmedovic
042-210299
Rekryteringskonsult Sandra Balhuizen
042-210299
Rekryteringskonsult Ann Larsson
042-210299
Rekryteringskonsult Olof Andersson
0703-103 192
Peter Johnsson
042-210299
Ekonomi/administration
ekonomi@processbemanning