OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt? Har du en bakgrund inom logistik och tidigare erfarenhet av att jobba mot kund och försäljning? Då kan vi ha tjänsten för dig.
Vi söker dig som:
Gillar och värdesätter våra kunder lika mycket som vi gör, och vi ser därför att du är en glad person med mycket energi. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med att utveckla hur vi arbetar.
Som person är du affärsorienterad och självgående med en stark analytisk sida. Du tar egna initiativ och har ett enormt driv med fokus på att nå mål och skapa enastående resultat. Ditt engagemang för kunden och affären gör att du ser möjligheter i varje utmaning. Din positiva inställning sprider energi och bidrar till en god teamkänsla och ett gott samarbete.
Detta kan du:
- Du har tidigare erfarenhet av kundrelationer. Krav på minst 1-2 års erfarenhet i liknande roller.
- Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i såväl svenska som engelska.
- Krav att du har tidigare erfarenhet av logistik, lager, 3PL eller e-handel.
Du kommer arbeta i ett team med flera medarbetare där uppdraget består i att vårda och underhålla de kunder vi i nuläget arbetar med. Det görs genom att hålla uppföljningsmöten, ta fram strategier, skapa åtgärdsplaner som också ska genomföras.
Utöver det har du också ansvar för uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med DreamLogistics.
Som Key Account Manager har du främst ett helhetsansvar för några av våra större kundkonton. De flesta i Sverige men även vissa utanför Sverige kan förekomma. Fokus i rollen är att utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll.
Om företaget:
DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder. Vi har även lager i Habo och Ängelholm samt kontor i Göteborg.
Låter detta som en tjänst för dig?
Välkommen att skicka in din ansökan till jobbansokan@dreamlogistics.se och ange referens MARKNAD-BO.
Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är stationerad i Borås men resor mellan våra siter kan förekomma.