OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt? Har du en bakgrund inom logistik och tidigare erfarenhet av att jobba mot kund och försäljning?
Då har vi en spännande tjänst för dig. Vi söker nu en Key Account Manager som ska stärka upp vårt team i Habo.
Vi söker dig som:
Gillar och värdesätter våra kunder lika mycket som vi gör, och vi ser därför att du är en glad person med mycket energi. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med att utveckla hur vi arbetar.
Som person är du affärsorienterad med en stark analytisk sida. Du tar egna initiativ och har ett enormt driv med fokus på att nå mål och skapa enastående resultat. Ditt engagemang för kunden och affären gör att du ser möjligheter i varje utmaning. Din positiva inställning sprider energi och bidrar till en god teamkänsla och ett gott samarbete.
Detta kan du:
- Du har tidigare erfarenhet av kundrelationer. Du har 1-2 års erfarenhet av liknande roller.
- Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i såväl svenska som engelska.
- Krav att du har tidigare erfarenhet av logistik, lager, 3PL eller e-handel.
Du kommer arbeta i ett team med flera medarbetare där uppdraget består i att vårda och underhålla de kunder vi i nuläget arbetar med. Det görs genom att hålla uppföljningsmöten, ta fram strategier, skapa åtgärdsplaner som också ska genomföras.
Utöver det har du också ansvar för uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med DreamLogistics.
Som Key Account Manager arbetar du med alla våra kunder, de flesta i Sverige men även vissa utanför Sverige. Fokus i rollen är att utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll.
Om företaget:
DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder. Vi har även lager i Ängelholm och Borås samt kontor i Göteborg.
Låter detta som en tjänst för dig?
Välkommen att skicka in din ansökan till jobbansokan@dreamlogistics.se och ange referens KAM21.
Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Larsson
036-3333444
VD Jonas Ahlgren