Key Account Manager till fackhandeln

Key Account Manager till fackhandeln

Arbetsbeskrivning

Om oss
Är du en driven säljare som brinner för att göra affärer och bygga långsiktiga relationer? Vill du vara en del i ett framgångsrikt företag som utvecklar och distribuerar högkvalitativa produkter? Vi expanderar och söker nu ytterligare en kollega som vill vara med och utveckla och driva fackhandelns affärer framåt tillsammans med våra kunder.

Om företaget
Alfort har en anrik, lång historia sedan 1906. Från renodlad färgleverantör och fabrikant till att idag driva och utveckla egna varumärken. Varje år utvecklar och distribuerar vi högkvalitativa produkter som marknadsförs till branscher inom färg-, järn- och byggfackhandel men även inom specialistfackhandel som poolåterförsäljare mm. Alfort-koncernens strategiska fokus på starka varumärken, innovativa produkter och enastående människor är ett viktigt inslag i vårt kulturella DNA. Vi ser alltid våra kunder som partners och vi gör allt för att stötta deras verksamheter. Alfort har ett hundratal medarbetare och 2020 var omsättningen drygt 400 miljoner SEK. Alforts nordiska huvudkontor ligger i Bromma. De egna varumärkena består bla. av Mäster®, QPT® och Fixor by Nitor® men även ett flertal välkända varumärken som distribueras via vårt nordiska centrallager i Nykvarn. Läs mer om Alfort på https://www.alfort.se/.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som KAM hos oss arbetar du proaktivt med att driva och utveckla försäljningen med centrala kunder samt att utveckla och stärka befintliga kundsamarbeten. Då vi befinner oss i en stark expansionsfas kommer stor del av din tid gå till att strategiskt bearbeta nya kunder för att erbjuda de artiklar som ingår i vårt försäljningsuppdrag, där focus ligger på Alforts egna varumärken.

Våra kunder finns inom färg-, järn- och byggfackhandel men även inom specialistfackhandel som poolåterförsäljare mm och nyckeln för att lyckas i rollen ligger i ett nära samarbete med kunderna gällande support, utbildning och utförsäljning.

Du ingår i det svenska säljteamet som totalt består av 12 personer och du rapporterar till försäljningschef. Placeringsort är Bromma, Stockholm.


Din profil
Du har eftergymnasial utbildning och eventuellt någon påbyggnadsutbildning inom försäljning. Du har några års erfarenhet från försäljning där du arbetat med större konton och kanske har du erfarenhet från en roll som KAM eller så ser du detta som nästa steg i din karriär. Har du erfarenhet från försäljning mot byggfackhandeln eller dagligvaruhandeln ses detta som mycket meriterande. Du har goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel och du uttrycker dig väl på både svenska och engelska i tal såväl som skrift. Ett krav är att du har B-körkort.

För att trivas och vara framgångsrik i rollen är du en driven, målinriktad och en självgående person. Du motiveras av att nå resultat och att skapa långsiktiga relationer. Du har ett stort intresse för att göra affärer och förstår vikten av att arbeta strukturerat och noggrant. Andra egenskaper vi värdesätter är att du är förtroendeingivande, lyhörd och har kunden i fokus. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Stämmer detta in på dig?
Då kan vi erbjuda dig en tjänst där du får möjligheten att utveckla din kompetens och ditt affärsmannaskap. Du blir en del i ett växande företag med en stark och tydlig ambition där det är högt i tak och där du får möjlighet att påverka din utveckling. Vi erbjuder fast lön, tjänstebil och möjlighet till bonus.


Ansökan
Vi samarbetar med Clockwork Bemanning och rekrytering. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Hanna Bulldra på telefon 0733-51 27 04. Vi går genom ansökningar löpande så registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Uppland AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2021
  • Ansök senast: 27 oktober 2021

Liknande jobb


26 november 2024