OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Happy Boss är kända för att göra det enkelt för sina kunder, nu behöver vi en stjärna inhouse till vårt rekryteringsteam. Happy Boss har blivit tilldelade flertalet utmärkelser sedan starten för 10 år sen. Vi har exempelvis blivit DI Gasell samt nominerade till Entrepeneur of the Year. Happy Boss hjälper företag att hitta den bästa lösningen inom IT, dokumenthantering, telefonilösningar, konferensteknik, facilitylösningar som kaffe- och vattenmaskiner, lokalvård och luftrengörare. Happy Boss har även lagt en ny treårsplan och i den ligger målet att nå 180 miljoner i omsättning. För att nå detta behöver vi rätt medarbetare med rätt attityd och inställning.
Om Affärsområdet:
Vi arbetar med bemanning och rekryteringstjänster inom alla områden. De roller vi arbetar mest med just nu är inom Service, Backoffice och Admin, Ekonomi, IT, Sälj. Vi är ett tajt team som fokuserar på att göra både kunder och kandidater nöjda med sin rekryteringsprocess. Vi har valt att bygga vår process utifrån 3 viktiga byggstenar som vi tror är kritiska för lyckade rekryteringar.
1. Erfarenhet
I vårt team som jobbar med personalförsörjning har vi över 20 års samlad professionell erfarenhet av bemanning och rekrytering. Under dessa år har vi samlat på oss stort know-how och en stor dos ödmjukhet. Vi vet att det är svårt att hitta rätt profil ibland, men vi känner oss trygga i att vi är en trygg partner att ta hjälp av när personal ska rekryteras.
2. Kommunikation.
Det är för oss väldigt viktigt att vara en aktör som ger såväl kandidater som kunder ett respektfullt och ärligt bemötande. Det betyder att vi garanterar att alla inblandade kommer att få ett besked om hur det går i processen och varför man går eller inte går vidare inom en rimlig tidsram. Detta är inte standard i branschen och något som vi är väldigt stolta över.
3. Tempo och ärlighet
En standardprocess med Happy Boss tar 4-6 veckor från start till mål, och vi garanterar dig som kund att vi kommer att stå rakryggade med en ärlig kommunikation hela vägen. Det är viktigt för oss att kundens behov står i fokus snarare än våra interna processer.
Keep it simple…
Om dig:
Vi söker nu dig som har ett par års erfarenhet från säljande roller i bemanning och rekryteringsbranschen. Du är positiv, lösningsfokuserad och optimistisk. Du är en person som känner dig bekväm i att ha många dialoger igång paralellt och är entreprenöriellt lagd. Du är van vid att såväl boka som genomföra möten med olika typer av beställare i olika branscher. Du som person har ett högt eget driv och vet varför du vill jobba i en säljande roll i denna bransch.
Arbetsuppgifter
I rollen som KAM kommer du att jobba i ett tajt team med gemensamt framtagna mål. Tillsammans lyckas vi, inte enskilt! Du kommer att jobba mot alla branscher och sälja bemanning, rekrytering, headhunting och konsultuppdrag. När uppdragen
I rollen ingår:
- Mötesbokning
- Genomförande av kundmöten
- Förhandling
- Avtalsskrivning
- Kundvård och uppföljning
För att lyckas:
I denna rekrytering kommer vi lägga mycket tyngd på dina personliga egenskaper och på den potential du besitter för att passa i rollen som KAM hos oss på Happy Boss. Du är driven, serviceminded och förstår vikten av enkelhet i affärer. För att lyckas i tjänsten krävs det också att du är en trygg person som har en välutvecklad förmåga att lyssna. Du är van vid att arbeta självständigt och att själv skapa dig förutsättningar för att nå målet. Eftersom vi tajt i teamet är det viktigt att du är prestigelös och har en god samarbetsförmåga.
Meriterande
Du är Stockholms bästa säljare
Övrigt:
Vi kommer i denna process att träffa kandidater löpande, och tycker du att ovan låter som något för dig ser vi gärna att vi får din ansökan snarast möjligt.
Ansökan eller frågor kring rollen eller processen kan riktas till odd.spangberg@happyboss.se