Key Account Manager till Hedlundgruppen i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Hedlundgruppen ingår i en världsomspännande företagsgruppering och har som affärsidé att skapa Sortiment som Säljer. Detta gör vi genom att designa, producera, importera och marknadsföra säsongsartiklar, skriv- och ritartiklar samt kort och present. Våra leverantörer finns i huvudsak i Fjärran Östern. Hedlundgruppens kunder är i stort sett hela detaljhandeln i Norden och våra produkter finns i de allra flesta nordiska hem. Hedlundgruppen är marknadsledande i Norden och omsätter på denna marknad ca 230 milj med ca 70 anställda. Läs mer på www.hedlundgruppen.com

ARBETSBESKRIVNING
Som Key Account Manager för affärsområdet kontorsfackhandel har du totalansvaret för försäljningen för ditt segment och fokus ligger på tillväxt och lönsamhet. Du arbetar både mot våra kunder inom kontorsfackhandel och likaså fackhandel lågpris. Du har en mycket central roll med stora möjligheter till att kunna påverka affärsområdets framtida affärsstrategier.En viktig del av rollen blir att utveckla samarbetet med våra kunders sälj- och marknadsorganisationer. Du har rapporter till Nordisk Försäljningschef och tjänsten är placerad på kontoret i Göteborg.

• Utveckla och upprätthålla strategiska affärsrelationer med våra centrala kunder och återförsäljare inom kontorsfackhandeln
• Utveckla affären och affärsmodellerna med fokus på digitalisering
• Förädla dialog och skapa lönsam tillväxt på befintliga och nya kedjekunder
• Utveckla, implementera och följa upp specifika aktivitetsplaner
• Driva avtalsförhandlingar vad avser sortiment, kategorier, priser och villkor samt se till att de är i linje med vår övergripande produkt- och affärsstrategi
• Initiera, driva och implementera kategoriprojekt i samråd med sortiment o marknadsavdelningen för ökad tillväxt och lönsamhet.
• Ta fram och implementera kampanjer på kundens olika marknadsplatser
• Generera information om och analysera kund- och konkurrentaktiviteter
• Aktivt arbeta med sortimentstyrning för att effektivt möta kundbehov
• Genomföra budget- och forecast arbete med fokus på volym och prisutveckling

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har en väl dokumenterad erfarenhet av försäljning och marknadsföring, minimum 3 års erfarenhet av en roll som Key Account Manager alternativt som senior Account Manager. Vi ser gärna att du har erfarenhet av konsumentprodukter och med fördel om du har arbetat inom segmentet kontorsfackhandel, alternativt övrig fackhandel eller DVH. För att lyckas hos oss drivs du av att vinna nya kunder är lösningsorienterad och gillar när det är ett högt tempo. Du har en relevant eftergymnasial utbildning och har en djup förståelse för hur försäljning sker genom insikt om kategoriutveckling samt en förståelse för omvärldstrender. Vidare har du förmågan att analysera siffror och kommunicera rätt budskap till kund för att maximera försäljningen

PERSONLIGT
Du är strukturerad både som person och i arbetet samt har en affärsmässig och kundorienterad approach i allt du gör. Du har lätt för att både arbeta självständigt som i grupp.

ANSÖKAN OCH KONTAKT
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2022
  • Ansök senast: 4 mars 2022

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024