OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Hemfrid:
Hemfrid startades 1996 med visionen om att fler ska få en lättare och mer hållbar vardag. Bolaget är marknadsledande med syftet att förändra branschen för hushållsnära tjänster och fortsätta resan med att bygga slagkraftigt företag med hållbarhet i centrum – för människor, kunder, investerare och samhället.
Idag är de mer än 2300 anställda som arbetar tillsammans för att öka människors livskvalitet och ge enkel tillgång till förstklassiga hushållstjänster. Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2022-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.
Dina arbetsuppgifter:
Som Key Account Manager hos Hemfrid kommer du in i en ny roll, vilket innebär att du kommer att få möjlighet att sätta din egen prägel på arbetet. I rollen kommer du positionera och sälja Hemfrids tjänsteerbjudande mot företag som vill erbjuda sina anställda hushållsnära tjänster via förmån eller fördelaktiga ramavtal. I arbetet ges mycket frihet och stort eget ansvar i att bygga, driva och vidareutveckla affärsområdet, framför allt operativt men även strategiskt. Du kommer vara en del teamet Sälj/Marknad och rapporterar till Hemfrids CMO Fredrik Lindblad som tillsammans med dig sätter strategier för tillväxt av området.
Du kommer bland annat arbeta med:
Ansvara för hela säljcykeln och bygga nya långsiktiga kundrelationer
Uppföljning och bearbetning av befintliga kunder
Bearbetning och segmentering av marknaden
Sätta strategier och strukturer samt kontinuerligt arbeta för att utveckla affärsområdet
Din profil
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är målinriktad, kommunikativ och har ett stort kundfokus. Du drivs av försäljning och att ta affärer framåt, du är trygg i att arbeta självständigt med stort engagemang!
Utöver detta ser vi gärna att du har:
5+ års erfarenhet av en liknande roll som Key Account Manager, Sales Executive eller liknande
Erfarenhet av att framgångsrikt skapa och bygga långsiktiga kundrelationer
Erfarenhet av tjänsteförsäljning i snabbväxande verksamhet ses som meriterande
Erfarenhet av att vara drivande i att sätta rutiner och processer för hur en kommersiell funktion ska agera
Svenska och engelska i tal och skrift
Kontaktpersoner på detta företaget
ansokan.vasteras@hemfrid.se
Eva Hertzman
Maria Nilsson
Uppsala
Anki Birnbaum
+46 018-121313
Therese Fröberg
021-4708932
Anne johansson
Fia Engström
+46 555 915 00
Magda Ranshede
Kikki Kamila
+46 214708931