Key Account Manager till Hemfrids Premiumteam – Stockholm

Key Account Manager till Hemfrids Premiumteam – Stockholm

Arbetsbeskrivning

Hemfrid är Sveriges största (och första) företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster så som städning, fönsterputs och flytt. Nu växer Hemfrid så det knakar och vi söker nu dig med ett stort affärsintresse och engagemang att driva vår försäljning framåt.

Vi som jobbar på Hemfrid går till jobbet varje dag av en enda anledning: att hjälpa människor till en enklare vardag. En vardag som går ihop. Var med och driv Sveriges största företag inom Hemstädning framåt.



Dina arbetsuppgifter

Rollen som Key Account Manager för område Premium innebär ett helhetsansvar för affärsområdets kunder, där du ansvarar för att leverera service i världsklass. Du arbetar främst mot kunder som bor i stora hushåll där vi erbjuder en helhetslösning för hemmet. I din roll säkerställer du att vi erbjuder de tjänster och den servicen varje unik kund behöver. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att genomföra säljbesök såväl hos befintliga som nya kunder. Våra kunder finns i hela Stockholm, där alla har ett gemensamt behov av en mer friktionsfri vardag.

I dina kundmöten genomför du en behovsanalys med kunden för att se vilken/vilka av Hemfrids Premiumtjänster som kan passa dem och du följer upp kundens behov tills avtal är signerat. Som Key Account Manager har du därefter ansvar för all kundservice och kontakt med områdets Premiumkunder, för att säkerställa högsta kvalitet och leverans.

Som Key Account Manager arbetar du i nära samarbete med Premiumsteamets Bemanningschefer. De driver det interna ansvaret att leda och planera vår verksamhet avseende schemaläggning av personal, där du även stöttar upp vid behov. Du rapporterar till ansvarig Distriktschef.


Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

- Helhetsansvar för affärsområdets kunder där du erbjuder en helhetslösning för hemmet
- Aktivt arbeta med att erbjuda de tjänster och den servicen varje unik kund behöver
- Fysiska hembesök hos nya såväl som befintliga kunder
- Ansvar för all kundservice och kontakt med områdets Premiumkunder där vi bygger långsiktiga relationer och säkerställer högsta kvalitet och leverans
- Vara delaktig i utveckling av Hemfrids tjänsteutbud utifrån kunders önskemål


Din profil

Vi lägger stor vikt vid personlighet, och söker dig som har en hög målmedvetenhet och affärsdriv. Vi tror att du får energi av mötet med människor, är kommunikativ och trivs med att ha många kontaktytor såväl internt som externt.

För oss är det en självklarhet att du är mycket kundorienterad och brinner för att sätta kunden i fokus och levererar en utomordentlig service. Du hittar smarta, hållbara lösningar och verkar för att Hemfrid vill skapa den mest omtänksamma kundupplevelsen.

Utöver ovan ser vi att du har nedan kvalifikationer för att vara aktuell för tjänsten:

- Har gedigen erfarenhet från en roll där du haft kundansvar, gärna i en roll där du haft ansvar för Premium/VIP-kunder
- Har erfarenhet från försäljning och/eller servicebranschen
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Innehar B-körkort
- Meriterande om du har erfarenhet av schemaläggning och/eller en arbetsledande roll
- Starka administrations- och systemkunskaper, gärna inom CRM-system och Officepaketet, meriterande om du även arbetat i Salesforce sedan tidigare
- Då många av våra kunder har husdjur som hund och katt är det viktigt att du kan arbeta och besöka dessa hem utan djurrädsla/allergi


Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. I den nya rollen hos oss, som Key Account Manager, räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal och diverse förmåner.

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2022-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.

Omfattning/Placering

Tjänsten som Key Account Manager är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd kontorstid. Vi sitter i härliga lokaler på Södermalm i Stockholm (Rosenlundsgatan 40 vid Mariatorget).

Ansökan

Har du kommit så här långt? Då kanske rollen som Key Account Manager låter som något för dig! Varmt välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär. I detta kommer du få svara på olika urvalsfrågor varav dessa vi kommer göra vårt första urval utifrån.

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss även av urvalstester i denna rekrytering. Dessa tester skickas ut till de som uppfyller våra grundkrav.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Mimmi Nobel, Talent Acquisition Partner: rekrytering@hemfrid.se.

Om Hemfrid

Hemfrid startade 1996 som enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag över 2 400 medarbetare från över 40 olika länder över hela världen som hjälper våra kunder med städning, flytt, fönsterputs, hantverk och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft. Vårt huvudkontor finns i Stockholm och vi bedriver även verksamhet i Göteborg, Malmö, Linköping, Uppsala och Västerås med omnejd. Läs gärna mer om oss på hemfrid.se.

Välkommen till oss på Hemfrid!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Nilsson

Sofia Källkvist

Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson

Familjeservice

Anne johansson

Rekrytering Hemfrid

Jessica Magnusson
+46840912650

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemfrid
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2022
  • Ansök senast: 7 april 2022

Besöksadress

Rosenlundsgatan 13
None

Postadress

Rosenlundsgatan 13
Stockholm, 10064

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Brf-utvecklare ekonomi

Brf-utvecklare ekonomi

13 november 2024

22 november 2024