OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Key Account Manager till HydraSpecma Wiro
Vill du arbeta på ett företag med globala möjligheter, men med lokal förankring och snabba beslutsvägar? Har du stort teknikintresse och är duktig på problemlösning? Då kan rollen som KAM till HydraSpecma Wiro i Motala vara rätt för dig!
Om oss
HydraSpecma SE är branschledande inom applikationsanpassade system och komponenter för hydraulik på den nordiska marknaden, men har också en ökad export till världsmarknaden. Verksamheten är övergripande uppdelad i två divisioner, OEM och Industry After market, med kunder inom verkstad-, process-, kemi-, läkemedel- och livsmedelsindustrin. Övriga kunder återfinns inom OEM. HydraSpecma ingår i börsnoterade Schouw co, med totalt 1400 medarbetare och en omsättning på ca 2,5 miljarder kronor.
På HydraSpecma Wiro i Motala skräddarsys ledningssystem för vätskor och gaser, där stora krav ställs på tålighet, säkerhet och hygien. Verksamheten i Motala inriktar sig främst mot verkstads-, gas- och vindindustrin och här jobbar cirka 80 medarbetare, varav merparten inom produktion. HydraSpecma Wiro omsätter ca 250 miljoner kronor. Som medarbetare hos oss får du ta del av en varm företagskultur och vi ser fram mot att välkomna vår nästa kollega!
Om rollen
I rollen som Key Account Manager arbetar du mot kunder inom områden som vind-och solenergi, gas-, kemi-, process-, marin och traditionell verkstadsindustri. Rollen består huvudsakligen av att förvalta och driva försäljning mot befintliga kunder i Sverige och utomlands. Omkring 20% av din tjänst innefattar nykundsbearbetning, främst av kunder som redan skickat in intresseanmälan om att få mer information om våra produkter.
För att lyckas i rollen krävs god problemlösningsförmåga och teknisk bredd så att du kan genomföra behovsanalyser och ge rådgivning till dina kunder som återfinns inom olika branscher. För att uppnå bästa resultat arbetar du tvärfunktionellt med andra interna funktioner hos oss, exempelvis inköps-, konstruktions-, och produktionsavdelningen. Du är i din roll stationerad i Motala, med ca 4–6 resdagar per månad.
Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är:
•Att ge offerter samt upprätta avtalsförslag till kunder enligt fastlagda TG-direktiv och fastställd attestplan
•Att självständigt tillse att fattade beslut genomförs enligt de fastlagda försäljningsmål som budgetar och policys anger
•Ansvara för försäljning mot tilldelade kunder i enlighet med försäljningsprocessens rutiner
•Ansvara för att långvariga relationer byggs upp och upprätthålls med kunder och prospekts
Om dig
Vi söker dig med teknisk bakgrund, som du tillförskansat dig genom antingen studier eller tidigare yrkeslivserfarenhet. Du har några års erfarenhet av arbete i en säljande roll inom industriell verksamhet, vilken format dig till en god förhandlare med högt utvecklad social kompetens. Vidare är du van att strukturerat och självständigt driva egna projekt, har god analytisk förmåga och trivs med ett arbete som kräver en hel del problemlösning.
Du som söker har god vana i Officepaketet. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Har du dessutom kunskaper i danska och tyska är det meriterande. Körkort är ett krav, men vi tillhandahåller förmånsbil.
Övrigt
Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup. Vid frågor är du därför varmt välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Rebecka Karlsson på 0730496812 eller rebecka.karlsson@onepartnergroup.se. Observera att vi på grund av GDPR ej kan ta emot din ansökan via mejl. Urval sker löpande.
Välkommen med din ansökan!