Key Account Manager till Kährs

Key Account Manager till Kährs

Arbetsbeskrivning

Kährs Group är en ledande tillverkare och distributör av golv med ambitionen att göra kundens golvupplevelse till något utöver det förväntade. Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget erbjuder golvlösningar för alla rum, miljöer och behov. Kährs levererar hållbara golvlösningar till över 70 länder och är marknadsledande inom trägolv i Sverige, Finland och Ryssland, samt har stark position på andra huvudmarknader som Norge, Storbritannien och Tyskland. Koncernen har cirka 1 700 anställda och en årlig omsättning på över 3 miljarder SEK. www.kahrsgroup.com  
 
Vill du arbeta med Nordens bästa kunder för ett innovativt och marknadsledande företag?
Vi söker nu vår nästa Key Account Manager med inriktning mot våra affärsområden Byggfackhandel och E-com. Vi erbjuder ett spännande och fritt arbete med stora möjligheter att växa tillsammans med bolaget.
 
Arbetsuppgifter
Tjänsten ingår i den nordiska försäljningsorganisationen som har sitt huvudkontor i Malmö och du rapporterar till Country Manager Residential Sweden.
 
I uppdraget ingår;
·             Tillsammans med våra kunder definiera strategier för gemensamma planer för tillväxt
·             Att stärka Kährs partnerskap, position och säkerställa en god och långsiktig affärsrelation med definierade kunder på en svensk men även nordisk marknad.
·             Bygga långsiktiga och goda relationer, såväl med befintliga som nya kunder
·             Självständigt planera ditt arbete så att uppsatta mål nås
·             Genomföra presentationer/utbildningar/kundaktiviteter
 
Då flera av våra kunder är lokaliserade i sydvästra Sverige är det en fördel om du är bosatt i samma region.  Resor med övernattningar ingår i arbetet.
 
Din Profil
Vi söker dig som är resultatorienterad med ett stort engagemang och driv. Du trivs med att vara resande och arbeta nära våra kunder både på central och lokal nivå. Som person är du självgående och strukturerad. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och förmågan att fatta egna beslut.
 
Vi vill att du tidigare arbetat med kvalificerad försäljning mot större centraliserade inköpsorganisationer.  Vi förutsätter att du har stark förmåga och förståelse för hur man använder digitalisering för att arbeta effektivt. Det är även meriterande om du har erfarenhet av digital försäljning.
 
Du som söker tjänsten har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, marknad eller sälj och självklart behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Mer information

För mer information ring Veronika Otterborg (veronika.otterborg@asb-executive.se), 070-568 82 66 .

Ansök senast den 2022-02-28.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024