Key Account Manager till Källbergs Industri AB

Arbetsbeskrivning

Källbergs Industri AB är Nordens största producent av äggbaserade ingredienser för en rad olika användningsområden. I sortimentet ingår bl.a. äggprodukter för livsmedels- och läkemedelsindustrin.

Vi är 80 anställda och omsättningen är ca 370 miljoner kronor, varav hälften av försäljningen exporteras. Källbergs är ISO 22000-certifierat.

Läs mer på www.kallbergs.se

Rekryteringen görs i samarbete med Experis.


Vi söker en affärsmässig, målinriktad och driven Key Account Manager till Källbergs Industri AB i Töreboda.

Arbetsbeskrivning
Som Key Account Manager kommer du bearbeta både nya och gamla kunder på den Nordiska marknaden. På sikt även exportkunder. Du har direkt ansvar för vissa nyckelkunder där du utvecklar och stärker affärsrelationerna och där du verkar för ständig förbättring avseende leveranssäkerhet, kundservice m m. Du kommer också att driva och leda införsäljning av nya produkter hos kund tillsammans med produktchefer och produktutvecklare samt att du ansvarar för att initiera förbättrings- och effektiviseringsprojekt inom i första hand försäljningsavdelningen. I dina uppgifter ingår också att upprätta budget och affärsplaner och ansvara för att dessa uppfylls. Du har inget personalansvar.

Du rapporterar till marknadschefen, din placering är i Töreboda och du kommer ha ca 100 resdagar/år. Livsmedelserfarenhet är inget krav men meriterande.

Vem är du?
För att vara framgångsrik i rollen som Key Account Manager har du flerårig erfarenhet av industriförsäljning, B2B och du bör har en högskoleutbildning inom marknad eller ekonomi.

Du ska ha god förståelse för marknaden, ett gott sinne för affärsmöjligheter och förmågan att skapa goda relationer med kunder. Det är också viktigt att du har strategisk förståelse för kvalificerad försäljning. En hög ambition och ett starkt driv är ett måste.

Du har mycket god vana av offerter, förhandlingar och avtal. Du arbetar målfokuserat, ihärdigt, effektivt och planerar ditt eget säljarbete.

Andra viktiga egenskaper:
* ha ett genuint intresse av försäljning
* ha förståelse för kundernas behov
* vara förtroendeingivande
* vara målinriktad
* god planeringsförmåga

Du ska ha:
*erfarenhet från internationella affärer
* intresse för livsmedel
* mycket god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift i både svenska och engelska
* B-körkort

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. Vi arbetar med löpande urval och vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 3/1.

Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på telefon 0500-38 14 37.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 5 december 2013

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


26 november 2024