Key Account Manager till Lernia - Göteborg

Key Account Manager till Lernia - Göteborg

Arbetsbeskrivning

OM ROLLEN OCH OM OSS:

Vårt fokus ligger på till att öka kundens produktivitet genom att leverera rätt personal i rätt tid med rätt kompetens. Att jobba hos oss innebär att du blir del av en levande, modern och dynamisk arbetskultur där vi tittar mer på det värde du skapar än att stirra oss blinda på vad klockan är eller var du väljer att arbeta. Vi tror på frihet under ansvar och medarbetare som är tillräckligt självgående för att kunna leda och strukturera sin arbetsdag.



Du kommer att ingå i ett av branschens vassaste säljteam med flerårig erfarenhet av försäljning av bemanning och rekryteringstjänster till svenska företag. Även om alla sitter i olika delar av Sverige finns det en sann teamanda och ”doer”-mentalitet där alla är beredda att kavla upp ärmarna för att vi skall nå våra mål. Att dessutom ha ett av branschens starkaste varumärken mot industri, tillverkning och lager/logistik i ryggen, den bjuder vi på :-)

OM JOBBET
Som Key Account Manager får du möjlighet att jobba med de absolut största kunderna i bemanningsbranschen. Din uppgift är att skapa och bibehålla långa relationer med Lernia Bemannings största nyckelkunder. Några av kunderna du ansvarar för har verksamheter i flera olika städer i Sverige så resor inom Sverige ingår naturligt. Tillsammans med det operativa teamet utvecklar du kunden mot nya nivåer, du driver tillväxt och jobbar på att bredda affären med fler tjänsteområden. Du har ett tätt samarbete med våra platschefer, konsultchefer och rekryteringskonsulter på flera orter för att säkerställa kundnöjdhet. Du rapporterar till nationell försäljningschef. Du utgår från vårt Göteborgskontor där du får ett gäng härliga och drivna kollegor på köpet, där alla drivs av samma sak, att få fler människor i arbete. När vi summerade 2021 så landade vi på 14 428 personer, som med hjälp av våra tjänster fått nytt jobb. Lernias mål är att hjälpa 15 000 personer varje år!

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för att vinna, behålla & utveckla dina kunder.
Skapa långsiktiga strategiska kundplaner och aktiviteter
Leda KAM-teamarbete mot kund för att skörda på vunna avtal, samt utveckla kunden.
Driva, projektleda och ansvara för stora förhandlingar och upphandlingar inom säljansvarsområdet
Merförsälja till befintliga kunder samt maximera intäkter och lönsamhet på befintliga ramavtal.
Återkoppla kundbehov internt och driva Lernias produktutveckling mot kund
Tillsammans med leveransansvarig, ansvara för intäkt, lönsamhet och aktivitetsplan för kund

VI ERBJUDER

Lernia Bemanning AB är en del av Lernia AB koncernen och som funnits i mer än 100 år. Förutom att vi älskar att göra affärer är våra värderingar mycket viktiga och var du än kommer in på något av våra kontor i landet, kommer du snabbt förstå att de sitter i ryggmärgen hos alla våra medarbetare. Förutom ovanstående så erbjuder vi en spännande och utvecklande tjänst där din ambition sätter gränsen för hur framgångsrik du blir. Du får en absolut central roll i utvecklingen av vår storkundförsäljning framåt. Du får stora möjligheter att planera din egen tid och lägga upp arbetssätt som du tror är bäst baserat på din erfarenhet och kompetens. Du kommer ingå i branschens vassaste säljteam. Vi har skapat en grupp som har en härlig blandning av erfarenhet, innovationsvilja och nyfikenhet.

Om dig

För att vara framgångsrik i rollen som KAM tror vi att du har ett par år i branschen och ser detta som ditt naturliga nästa karriärsteg. Kanske arbetar du som KAM i branschen idag men vill utmana dig med större kundkonton och jobba på en mer nationell nivå? Eller så ser du bara alla fördelar med att jobba för Sveriges marknadsledande bemanningsföretag inom BlueCollar segmentet.

Vidare tror vi att du har

Minst 3-5 års kvalificerad erfarenhet av strategisk tjänsteförsäljning inom bemanningsbranschen
Dokumenterat goda försäljningsresultat
Ansvarat för förhandlingar och upphandlingar i komplexa affärer
Mycket goda insikter i branschen och marknaden – bemanning.
Vilja och intresse av att skapa långsiktiga och hållbara relationer
Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, både i svenska och engelska
Goda projektledarkunskaper
Vana av att arbeta i CRM-system
Relevant akademisk utbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet
B-körkort


Dina personliga egenskaper är minst lika viktiga för att lyckas. I rollen som KAM behöver du utöver ovan kompetenser också ha en strategisk höjd och är van att göra affärer och förhandla på C-level nivå. Du har en naturlig förmåga att skapa förtroende, både internt och externt och värdesätter dina relationer. Du är relationsskapande, strukturerad i ditt arbetssätt och har också en analytisk förmåga.

Är det dig vi söker? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Eller...Känner du någon som skulle passa bra in? Tipsa gärna!

Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt!

I denna rekrytering samarbetar vi med Johanna Nygren på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen.

Vill du veta mer om Lernia? Besök gärna https://www.lernia.se/

Sökord: säljare, sälj, försäljare, försäljning,”key account manager”, KAM, b2b, sales, bemanning, industri ”sales only”

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SalesOnly Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2022
  • Ansök senast: 1 december 2022

Besöksadress

Traktorvägen 6B 226 60 Lund
None

Postadress

SVEAVÄGEN 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Key Account Manager till Nordiske medier

Key Account Manager till Nordiske medier

20 december 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

20 december 2024

Key account manager

26 december 2024