OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lowell Sverige AB fortsätter att växa med nya strategiska partnerskap. I samband med att vi växer behöver vi stärka vår position mot våra nyckelklienter med en Key Account Manager (KAM). Huvuduppdraget i KAM rollen är att utveckla och stärka relationerna och ansvara för hela affärsportföljen avseende utpekade nyckelklienter. Vi söker dig som vill vara med i ett utvecklande och stimulerande arbete i en kreativ miljö där du har en nyckelroll i ett framåtlutat kommersiellt team. Rollen innebär även internationella kontakter såväl internt som externt.
Du kommer att få stor möjlighet att utvecklas och växa med bolaget i en mycket expansiv fas. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i centrala Stockholm eller i Göteborg.
Varmt välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen ansöker du direkt hos Lowell Sverige AB: https://careers.lowell.com/se/sv/job/R009948/Key-Account-Manager-till-Lowell-Sverige-AB
Om tjänsten
I rollen som KAM kommer du att ansvara för ett antal nyckelklienter där uppdraget blir att utveckla intäkterna och stärka relationerna på ledningsnivå. Ditt ansvar blir att arbeta med Lowells hela affärsportfölj samt utveckla befintliga produkter och identifiera affärsmöjligheter inom nya produktområden hos befintliga och potentiella klienter. Uppdraget summerat är att du ansvarar för att etablera Lowell som en strategisk affärspartner till nyckelklienterna. Uppdraget innefattar även ett visst ansvar för att identifiera och implementera affärsmöjligheter hos nya klienter.
Du ingår i KAM organisationen och rapporterar till Sales Director Lowell Sweden som är placerad i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Säkerställa att löpande affärsutveckling sker på utvalda klienter
- Identifiera nya affärsmöjligheter hos existerande klienter
- Säkerställa att vi har en väletablerad kundutvecklingsplan som även innefattar en tydlig samarbetsmodell
- Utveckla och behålla relationer med beslutsfattare och andra nyckelpersoner på C –nivå och uppåt i organisationen
- Förståelse för kundernas strategier, affärsmodell, roadmap och underliggande utmaningar
- Bjuda in till och utveckla klientteamen internt tillsammans med produktspecialister, Operations och IT
- Samarbeta med säljorganisationen i övriga Norden
Vem är du?
Vi söker en ytterst drivande person med förmåga att se affärsmöjligheter, som vågar utmana inlärda mönster inom försäljning i syfte att driva och utveckla Lowells affär. Du är uthållig och strukturerad och vet att försäljningsresultat kommer av hårt och långsiktigt arbete. Du är påläst och skicklig på att hantera och styra säljprocessen samt har förmågan att etablera täta och långsiktiga relationer med dina klienter. Genom din goda känsla för relationer bygger du ditt eget starka nätverk både externt och internt inom Lowell. Vi tror att du har 3–5 års erfarenhet av en liknande roll med komplex tjänsteförsäljning på strategisk nivå inom kredithantering eller inkasso. Du uttrycker dig flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
För att lyckas behöver du vara genuint intresserad av affärer, du tar egna initiativ och har förmågan att driva en affär från prospektering till avslut. Du har även god kommunikativ förmåga, där du är van att leda affärsteamet i säljprocessen. Som person är du en lagspelare men har även förmågan att arbeta självständigt och processorienterat.
En viktig pusselbit är dina personliga egenskaper som vi kommer lägga stor vikt vid i urvals- och intervjuprocessen.
Om verksamheten
Vi välkomnar dig till ett spännande bolag med höga mål och ambitioner, som löpande arbetar med att utveckla och utmana oss själva. Vi erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor. På Lowell har vi valt att arbeta i en hybridmodell vilket innebär att vi arbetar både på kontoret och hemifrån. Lite beroende på roll och uppgifter såklart.
Lowell är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence & Responsibility. Värderingarna är grunden för Lowells verksamhet och sätt att vara och arbeta på.
Lowell är Europas näst största aktör inom kredithantering och inkassotjänster. Företaget grundades i Storbritannien 2004, men i Norden sträcker sig vårt arv och erfarenhet över ett hundra år tillbaka i tiden då vi var pionjärer för branschen. Lowell erbjuder såväl stora som små företag helhetslösningar inom kredithantering och inkasso. Vi har ett brett tjänsteutbud som omfattar hela kreditcykeln, från fakturering, inkassotjänster, köp av förfallna eller osäkra fordringar, samt omfattande analystjänster. I Sverige har Lowell kontor i Stockholm och Göteborg med totalt ca 250 anställda.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson