Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet av komplex B2B försäljning och drivs av långsiktiga relationer eller kommer du från en förvaltande roll inom transport-och logistikbranschen? Hos oss på Barkfors har du nu möjligheten att få vara med och ta våra kunder till nya höjder.
Vi söker nu en Key Account Manager som vill ta en nyckelroll i vår fortsatta tillväxtresa. Vi är marknadsledande inom transportplaneringssystem och erbjuder innovativa lösningar som effektiviserar och optimerar våra kunders verksamheter inom transport- och logistikbranschen.
Vår kärnprodukt är mjukvaruprogrammet T5; ett transportledningssystem som skapar värde genom att förenkla och effektivisera våra kunders kärnverksamhet.
Idag är vi på Barkfors över 30 anställda som tillsammans jobbar för att utveckla och erbjuda marknaden ett ledande system och skapa starka kundrelationer.
Om rollen
I rollen kommer du att bygga och vårda långsiktiga kundrelationer, du arbetar proaktivt med våra största kunder och genom att förstå deras behov driver du affärsutveckling och ser till att våra lösningar skapar verkligt värde. Vidare identifierar du tillväxtmöjligheter och utvecklar strategier för att stärka kundrelationen, detta tillsammans med dina kollegor inom leveransteamet.
I rollen kommer du bland annat att ha ansvar för att:
Ha regelbunden avstämning med kund enligt överenskommelse/avtal
Hjälpa kunden att utnyttja den köpta produktens fulla potential
Dokumentera och följa upp ändringsönskemål
Merförsäljning av kringprodukter och tjänster
Sköta intern rapportering kring kundens status
Våra kunder representerar bland annat åkerier, lastbilscentraler, internationell trafik, miljö/renhållning och specialtransporter. Våra största kunder omsätter upp till 2 miljarder och hanterar tiotusentals bokningar per dag.
Om dig
För att trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig (om inte viktigare) som din erfarenhet. Du har en stark inre motor, ser möjligheter och är kreativ i hur du agerar för att nå uppsatta mål – du gillar helt enkelt att göra affärer och bygga relationer .
Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av B2B-försäljning inom mjukvara eller teknik eller så har du kanske en bakgrund från logistik- eller transportbranschen, gärna i en roll där du haft ett förvaltande kundansvar. Utöver detta har du:
Ett genuint intresse för IT och systemstöd, med förmåga att sätta dig in i tekniska lösningar och deras värde för kunden
Förmåga att bygga relationer på ledningsnivå och skapa förtroende som en strategisk partner
Flytande svenska och engelska i tal och skrift samt B-körkort
Vidare är du trygg i att skapa relationer och att lyssna in och förstå kundens behov, samtidigt som du är lyhörd för idéer till nya affärsmöjligheter. Känner du igen dig i dessa personliga egenskaper och mindset, så har du alla förutsättningar för att ha kul och må bra hos oss.
Låter det intressant - kontakta oss
Låter det här som ett team och en arbetsmiljö som du skulle kunna trivas i – då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in.
Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Linnea Olsson, HR Business Partner på Progrits.
En del av Progrits
Barkfors är en del av Progrits – en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, e-handel/logistik och resor. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum.
Att vara en del av Progrits innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet.
Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet – och vara med om att göra Barkfors till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt – jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.