Key Account Manager till Plan International Sverige

Key Account Manager till Plan International Sverige

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en dynamisk och internationell miljö där du ges möjlighet att bidra till Plan International Sveriges arbete med att stärka barns rättigheter och flickors lika villkor? Då har vi tjänsten för dig!

Plan International Sverige söker en Key Account Manager för stora givare inom institutionell finansiering och partnerskap. Tillsammans med dina kollegor kommer du verka för att skapa långsiktiga partnerskap med våra givare. Avdelningen ansvarar för institutionella, offentliga givare, stiftelser, företag samt filantropi.

I tjänsten ingår att huvudsakligen ansvara för Plan International Sveriges utvecklingsfinansiering från EU INTPA samt svenska ambassader och FN men även andra givarkonton kan tillkomma efterhand.

I rollen ansvarar du för att:

- Ha ett helhetsansvar för account management inklusive avtalsefterlevnad och uppföljning i nära samarbetet med övriga delar av organisationen.
- Leda och samordna rapporteringsprocesser internt med syfte att leverera kvalitativ uppföljning till givaren.
- Verka aktivt för att Plan ska bygga bra givarrelationer och följa utvecklingen hos givare. I denna roll har du ett extra ansvar för att verka inom Plans globala koordineringsmekanism kring EU finansiering.
- Arbeta nära vår Programavdelning och Ekonomi-enhet för att tillse att finansieringen används i enlighet med avtalet och skapar effekt utifrån givarens riktlinjer. Du ansvarar för att följa upp intäkter och utbetalningar inom avtalens ramar.
- Bidra till ansökningsarbetet hos våra institutionella, offentliga givare och stiftelser i samarbete med avdelningens Business Development Managers.

Beroende på din kompetens och profil kan andra arbetsuppgifter inom avdelningens uppdrag tillkomma.
Till oss tar du med dig:

- Akademisk utbildning inom relevant område
- Flera års relevant erfarenhet av KAM roll för komplexa, stora konton inom ideell organisation eller högskola/universitet för offentliga, institutionella givare och/eller stiftelser.
- Dokumenterad erfarenhet att vårda givarrelationer och säkerställa genomförande enligt avtalsvillkor och förväntningar samt budgetuppföljning av intäkter.
- Kunskap och erfarenhet inom Project Cycle Management.
- Dokumenterad erfarenhet och track-record inom resursmobilisering och bidragsansöknings arbete.
- Flytande i svenska och engelska med mycket god stilistisk förmåga. Kunskaper i spanska och/eller franska är meriterande.
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet.
- Mycket god vana av ekonomisk uppföljning.

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har en mycket god förmåga att leda och samordna större konton och partnerskapsrelationer inom biståndsfinansiering. Du är strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt, följer våra procedurer och uppsatta regelverk, och kan skapa tydliga arbetsplaner och målbilder för att kunna leverera inom givarkontona, men även för att underlätta och stödja involverade kollegors arbete. Du ser till Plans bästa och tar vara på nya möjligheter som utvecklar vår verksamhet. Du nätverkar med lätthet och skapar goda relationer både internt och externt med givare och använder ditt nätverkande för att nå våra uppsatta mål.

Som anställd hos Plan International erbjuds du ett meningsfullt arbete där du bidrar till att stärka barns rättigheter och flickors lika villkor. Vår vardag präglas av en avslappnad, vänlig och prestigelös atmosfär med en stark vi-känsla. Våra värderingar tillsammans, öppenhet, handlingskraft och långsiktighet genomsyrar hela organisationen. Plan International Sverige är en föräldravänlig arbetsplats som främjar en god balans mellan arbete och fritid.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående. Anställningsgraden är 100% vilket motsvarar 37,5 h/v. Tjänsten är placerad på Plan International Sveriges fina kontor i Hammarby Sjöstad. Din närmsta chef är Avdelningschef Resursmobilisering & Partnerskap. I det dagliga arbetet ingår du i en grupp av fyra Key Account-ansvariga och daglig samordning och planering leds av en Teamledare.

Ansökan och kontakt

Välkommen med din ansökan reda idag då urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 20 september. I rekryteringsprocessen använder vi oss av en kompetensbaserad intervjuteknik som främjar inkludering, fördomsfri rekrytering och en ökad mångfald. Urval och intervjuer sker löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan snarast.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Mirjam Hast på mirjam.hast@plansverige.org, Avdelningschef på Resursmobilisering & Partnerskap. Har du frågor om din ansökan kan du kontakta HR-generalist Johanna Jennel på johanna.jennel@plansverige.org.

Fackliga representanter är Kristian Korsgård (Akademikerföreningen) samt Auburn Daniels (Unionen) och nås på telefonnummer 08-587 755 00.

Plan International Sverige startades 1997 och har idag runt 100 medarbetare. Vi är en självständig del av den globala barnrättsorganisationen Plan International med verksamhet i över 70 länder. Plan International är politiskt och religiöst oberoende och allt vårt arbete utgår från FN:s barnkonvention. Vi arbetar för att alla barn ska ha rätt att gå i skolan, få tillgång till hälsovård, bli skyddade mot våld, övergrepp och försummelse samt att få möjlighet att delta i samhället och utveckla sin potential.

Hos oss är långsiktighet och handlingskraft viktigt, genom vårt driv och engagemang ger vi förutsättningar för barn och unga att kunna påverka sin framtid. Vi respekterar alla människor, värdesätter mångfald och utmanar ojämlikhet. Vi kämpar för en rättvis värld som stärker barns rättigheter och flickors lika villkor – vill du hjälpa till?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Plan International Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2021
  • Ansök senast: 20 september 2021

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024