OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presso AB är en helhetsleverantör av plåt- och trådkomponenter och bland kunderna märks ett flertal stora välkända industrikoncerner. Presso AB omsätter idag ca 200 miljoner SEK och har totalt 70 anställda med huvudkontor och produktion i småländska Skillingaryd samt ett satellitkontor på Lindholmen i Göteborg. För mer info: www.presso.se
Presso är inne i en intressant utvecklingsfas med tydliga satsningar på att utveckla affärer och verksamhet. För att möta framtidens behov förstärks därför organisationen med flera positioner och nu är det dags att tillsätta en Key Account Manager. Vi erbjuder en inspirerande nyckelposition i företaget där du tillsammans med inköp och produktionsorganisation säkerställer leveranssäkerhet och kundnöjdhet.
ARBETSBESKRIVNING
I rollen som Key Account Manager har du ett strategiskt ansvar för att utveckla affären för några av Pressos viktigaste kunder. Du är ansvarig för tillväxt, utveckling och lönsamhet vilket inkluderar budget, försäljning och prissättning. Du ingår i säljteam som består av tre personer och du arbetar i ett nära samarbete med övriga avdelningar. Dina kunder finns framförallt representerade inom tillverkande industri. Att kunna sälja in och implementera Pressos olika produkter, lösningar och koncept blir en viktig del av din vardag. Det är en spännande och utvecklande roll där din förmåga att tänka strategiskt och skapa långsiktiga relationer är en väsentlig del i den nära dialogen med kund. Du utgår från kontoret på Lindholmen och rapporterar till Försäljningschef.
• Utveckla och etablera kontakter hos befintliga som nya kunder och samarbetspartners
• Planera, strukturera, genomföra och följa upp din försäljning
• Hantera offerter, prisförhandlingar och relaterade kontrakt
• Arbeta utefter företagets strategiska försäljnings- och kundplan som utvidgar företagets kundbas och säkerställer en stark närvaro
• Se till att affärerna drivs framåt och fortskrider samt avrapporteras enligt plan
• Hålla dig uppdaterad med branschutveckling, standarder och tekniska specifikationer
• Aktivt dokumentera och arbeta i CRM-system
VEM ÄR DU?
Som person uppfattas du som energisk och driven med en stark personlig utstrålning som sprider en positiv stämning runt omkring dig. Du har lätt för att ta till dig ny kunskap, är tekniskt intresserad och har ett genuint intresse för att utveckla relationer. Som person är du självgående och välstrukturerad och en utpräglad tävlingsmänniska – du brinner för affären och relationen. Din känsla för teamet är väl utvecklad och du gläds med dina egna såväl som teamets framgångar. Du är ambitiös, strukturerad och målmedveten.
KVALIFIKATIONER
• Väl dokumenterad erfarenhet av försäljning, minimum 3 års erfarenhet av för tjänsten en relevant roll
• Eftergymnasial utbildning från Högskola, alternativt IHM eller motsvarande
• Erfarenhet av att arbeta i CRM-system
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Flytande svenska och god affärsengelska i tal och skrift
•
•
PERSONLIGT
Som person är du nyfiken, ansvarstagande och har ett stort engagemang i allt du gör. Du inser vikten av teamarbete, delar gärna med dig av erfarenheter och driver dina ansvarsområden framåt. Du är trygg i dig själv och kan omsätta strategiska beslut till konkreta resultat.
VI ERBJUDER
Presso är en av de ledande aktörerna inom sitt segment och erbjuder en varierande roll i en flexibel organisation med korta beslutsvägar och möjlighet att utveckla både din egna roll och bolagets affärsområden. Som nyanställd hos Presso får du en grundlig introduktion med båda teoretiska och praktiska moment på kontoret och ute på fältet.
ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 johan.sjoberg@yourtalent.se