OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Quintus Technologies står just nu inför en spännande tid med hög tillväxt och vi behöver utöka med ytterligare en Key Account Manager till vårt affärsområde Customer Service and Support (CSS). Det här är en mycket spännande möjlighet för dig som gillar kombinationen av teknik, kundrelationer och affärsutveckling.
Rollen som Key Account Manager innebär budget och resultatansvar för några av våra viktiga kunder som ingår i Quintus Care som är Quintus service- och garantiprojekt. Stort arbetsfokus kommer att vara på att förvalta och stärka befintliga kundrelationer, identifiera affärsmöjligheter och tillsammans med dina kollegor arbeta med att utveckla och förbättra Quintus service- och eftermarknadsarbete.
Arbetet mer i detalj
Utveckla och stärka befintliga kundrelationer.
Identifiera affärsmöjligheter för ökad merförsäljning.
Samarbeta internt med bland annat säljteamet för att utveckla kundaffären.
Ansvara för att Quintus levererar enligt Quintus Care service- och garantiavtal samt att tillsammans med teamet arbeta för att utveckla erbjudandet till att bli ännu mer förmånligt för kunderna.
Utbilda och stötta kunder inom ramen för vad som ingår i Quintus Care avtalen.
För att trivas i rollen tror vi att du har ett starkt intresse för kundrelationer, erfarenhet av affärsutveckling och av att framgångsrikt bygga starka och förtroendefulla samarbeten, gärna internationellt. Kanske har du arbetat som teknisk säljare, projektledare eller affärsutvecklare? Vi ser gärna att du har en högskole- eller universitetsutbildning med teknisk inriktning. Rollen kräver flytande engelska i tal och skrift.
Som person är du självständig och har ett starkt eget driv. Du är målmedveten, resultatinriktad och motiveras av affären, service och allt nöjdare kunder. Personen i denna roll förväntas arbeta självständigt och behöver därmed ha förmågan att kunna strukturera och prioritera arbetet. Du behöver inte vara teknisk expert, men en god och bred förståelse för teknik och teknisk problemlösning krävs för att på bästa sätt kunna stötta och serva våra kunder. Vi tror på nära samarbeten och att vara närvarande hos kunden även fysiskt vilket innebär en del resor för tjänsten.
Välkommen till ett stabilt och starkt internationellt bolag med korta beslutsvägar. Vi vill lova en utvecklande och variationsrik roll med frihet under ansvar där du får vara med och påverka färdplanen för bolagets utveckling av affärsområdet Customer Service and Support
Quintus Technologies AB är världsledande inom högtrycksbearbetning. Företaget tillverkar, installerar och underhåller högtrycksutrustningar inom tre huvudområden: för kompaktering av avancerade metalliska material, för plåtformning samt för högtrycksbehandling (HPP) av förpackade livsmedel. Quintus har levererat över 1 900 system till kunder över hela världen inom branscher som energi och medicinska implantat, rymd, flygindustri, bilindustri och livsmedelsproduktion. Bolaget har huvudkontor i Västerås och är representerat i 45 länder världen över.
Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Norén & Lindholm. För mer information kring rollen, vänligen kontakta rekryterare Anna Hemmingsson på telefon 021-81 18 88. Din ansökan registrerar du så snart som möjligt, dock senast den 29 januari på www.norenlindholm.se eller genom knappen nedan. Urval och intervjuer sker löpande så ansök snarast.
Varmt välkommen!