Key Account Manager till RENZ

Key Account Manager till RENZ

Arbetsbeskrivning

*
Renz är Europas största tillverkare av fastighets- och paketboxar och utvecklar och säljer brevlådor, fastighetsboxar samt paketboxar. Kvalitet och utveckling är ledord för Renz och det som genomsyrar hela processen från tillverkning till färdiga produkter. Produktportföljen sträcker sig från traditionella, mekaniska boxar till uppkopplade intelligenta boxar med IoT-teknologi som utvecklas parallellt med den växande e-handeln. Man finns hela tiden nära marknaden för att skapa de allra bästa förutsättningarna för kunderna. Huvudkontoret i Sverige finns i Jönköping.
Det går bra för Renz och man satsar för fortsatt tillväxt! I samarbete med Montico söker man därför en ny KAM med placering i Mälardalen med omnejd, t.ex. Västerås, Eskilstuna eller Uppsala.

Om tjänsten
Att vara KAM på Renz är en nyckelroll som innebär att ansvara för företagets försäljning och relationer inom ett geografiskt område med utgångspunkt från ett hemmakontor. Det finns upparbetade relationer med återförsäljare och installatörer som ska upprätthållas och där arbetet både handlar om affärsutveckling, kundvård och service. Det finns också en en hel del företag som är potentiella kunder och som ska bearbetas för att bredda kundbasen. Kunderna är t ex privata fastighetsbolag, fastighetsförvaltare, BRFer, kommunala/allmännyttiga fastighetsbolag samt återförsäljare av byggförnödenheter.

Arbetsbeskrivning
Som KAM ingår du i försäljningsavdelningen och ansvarar för och utvecklar företagets försäljning genom att arbeta målmedvetet och engagerat med kunderna inom ditt geografiska område.
Detta sker bl.a. genom att:
- utarbeta försäljningsplaner, bearbetningslistor, aktivitetslistor m.m.
- uppsöka och bearbeta potentiella nya kunder
- vara projektledare för projekt inom distriktet
- teckna och uppdatera avtal
- hålla kontinuerlig kontakt med kunderna
- presentera och demonstrera produkter
- hålla kunder uppdaterade om nyheter, erbjudanden och händelser
- delta på mässor
Detta är en omväxlande, utmanande och spännande tjänst med stor möjlighet att påverka innehåll och utveckling med en trygg och stabil organisation och ägare bakom sig.

Vi söker dig som
Vi söker dig som har säljerfarenhet inom tjänste- eller produktförsäljning B2B och har en grundläggande teknisk förståelse.
Som person är du självstartande, initiativrik och trivs med att arbeta självständigt. Du behöver ha mycket god förmåga att bygga och upprätthålla goda relationer både externt och internt och du är en person som kan påverka och motivera andra på ett professionellt sätt med kundens bästa i fokus.
Du behöver trivas i den miljö där kunderna finns och även vara en lagspelare som delar med dig på ett prestigelöst sätt.

Självklart är du en duktig användare av såväl affärssystem, CRM-system som Office-paketets administrativa program. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav likväl som engelska på en mycket god nivå. B-körkort är likaså en förutsättning för tjänsten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Patrik Remann

Emanuel Sahlström
0140-59 90 47
Lena Wissinger Sparv
0380-57 67 28
Eva Johansson
0140-59 90 48
Johanna Eronson
0470-78 81 84
Abbe El-saghir

Andreas Arvidsson

Johanna Eronson

Birgitta Andersson
044-300 09 03
Daniel Kepka

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Montico HR Partner AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2021
  • Ansök senast: 27 augusti 2021

Besöksadress

Klubbhusgatan 13, Jönköping
None

Postadress

BOX 416
Tranås, 57325

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Brf-utvecklare ekonomi

Brf-utvecklare ekonomi

13 november 2024

22 november 2024