Key Account Manager till Sergel Kredittjänster

Arbetsbeskrivning

Creating opportunities for people and businesses
Vi är uppstickaren som utmanar kredithanteringsbranschen! På Sergel bryr vi oss om varandra och stärker individer genom goda insikter, omtanke och stort engagemang. Tillsammans jobbar vi med ett tydligt ägandeskap & delat ansvar som genererar långsiktiga & lojala affärsrelationer. Vi jobbar alltid för att hitta nya affärsmöjligheter, utmana marknaden och därmed bli än mer konkurrenskraftiga. Vi vill ständigt vårda en kultur där våra medarbetare utvecklas tillsammans med företaget och har roligt med sina kollegor på vägen. 

Vi växer och ska utöka vårt fantastiska säljteam!
Brinner du för att initiera och driva igenom nya spännande affärer? Då är du vår nästa Key Account Manager! Läs mer i annonsen nedan!

Om tjänsten
Tjänsten innebär ett stort eget ansvar och fokus på nyförsäljning inom samtliga av våra kredithanteringstjänster. På ett självständigt sätt ska du initiera, driva och följa upp utvecklingen av säljprocessen och dialogen mot kund. Ditt arbetsområde kommer huvudsakligen att vara Stockholm med omnejd där större delen av din arbetstid kommer att läggas på kundmöten.
Du kommer att tillhöra ett team på fyra Key Account Managers som har en tydlig kultur i att stötta och hjälpas åt snarare än att konkurrera. Du kommer att erbjudas goda möjligheter att växa och utvecklas tillsammans med företaget. Du är en nyckelspelare i organisationen där du kommer att kunna påverka och driva igenom nya idéer inom ramarna för ditt arbete.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Driva din egen pipeline och prospektering samt vinna nya affärer
Arbeta kundorienterat gentemot potentiella kunder på marknaden för våra kredithanteringstjänster
Utveckla relationer på operativ och ledningsnivå samt med dina nordiska kollegor i gemensamma nordiska affärer
Arbeta aktivt för att växa affären gentemot alla våra kundsegment
Hitta och initiera nya sätt att nå fram till våra kunder i nära samarbete med våra produktmanagers

Vem söker vi?
För att lyckas i den här rollen behöver du ha ett stort engagemang för ditt arbete och ett tydligt mål och resultatfokus. Du är en riktigt doer och får saker att hända samt agerar när andra tvekar. Av din omgivning uppfattas du som mycket kommunikativ och du kan enkelt etablera trovärdighet, förtroende och nå inflytande hos utvalda kunder eller kontakter för att nå i mål med lyckade affärer.
Vi ser även att du har en viss analytisk förmåga samt kan arbeta strukturerat och planera ditt arbete. Du ska även ha förmåga att se affärers långsiktiga betydelse och kan resonera utifrån ett strategiskt perspektiv. Med en stark känsla av professionalism ser vi att du tar dig an rollen på ett affärsmässigt sätt och levererar mot uppsatta mål.

Need to have
Relevant universitetsexamen eller motsvarande erfarenhet 
3–5 års erfarenhet av kvalificerad tjänsteförsäljning B2B
Gärna bakgrund inom bank- och finanssektorn
Har mycket goda säljkunskaper och förmåga att förhandla på högsta nivå
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska

Nice to have
Erfarenhet inom inkassobranschen
Erfarenhet från liknande befattning där fokus legat på större affärer

Ansökan
Känner du igen dig i ovan?  Ansök redan idag! Vi intervjuar löpande under processens gång och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta ansvarig rekryterare Anna Hedin via mejl anna.hedin@sergel.comeller rekryterande chef Laila Svahn laila.svahn@sergel.com
Varmt välkommen med din ansökan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sergel Kredittjänster
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 januari 2023
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Brf-utvecklare ekonomi

Brf-utvecklare ekonomi

13 november 2024

22 november 2024