Key Account Manager till sjukvårdsbranschen

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

LINET Sweden ingår i koncernen LINET Group SE, en ledande tillverkare och distributör av sjukhussängar, intensivvårdssängar, madrasser mm. som har sitt säte i Nederländerna. Med en årlig tillverkning av mer än 66.000 sängar och försäljning i över 100 länder, är LINET Group SE ledande på den Europeiska marknaden. Företagets långvariga framgång grundar sig tack vare sina innovationer, som hjälper till att definiera kvalitetsstandarden inom modern sjukvård. Läs gärna mer om företaget på www.linet.se

Tjänstebeskrivning

Linet expanderar på den svenska marknaden och vi söker för deras räkning en Key Account Manager med ansvar för distriktet i södra Sverige.

Vi söker dig som trivs med att kombinera försäljning med konsultativ problemlösning. Du kommer självständigt boka, genomföra och följa upp besök hos såväl befintliga, som nya kunder. Således kommer du att ha ett stort eget ansvar och ha möjlighet att påverka och skapa resultat.

Du kommer att få en grundlig introduktion och upplärning så att du känner dig trygg med företagskulturen och Linets produkter.

Du kommer utgå ifrån ditt hem och rapportera till Sverigechefen.

Tjänsten skall tillsättas snarast enligt överenskommelse.

Kvalifikationer

- minst 2-4 års erfarenhet av försäljning B2B. Erfarenhet av försäljning mot sjukhus och vårdhem är mycket meriterande
- ett stort tekniskt intresse och goda kunskaper i Officepaketet
- all utbildning och säljträning är på engelska, vilket ställer krav på att du behärskar engelska och svenska i tal och skrift
- B-Körkort är ett krav
- meriterande med eftergymnasial utbildning, inriktning försäljning
- erfarenhet från offentlig upphandling är meriterande

Egenskaper

Vi söker dig som vill bearbeta marknaden på ett målinriktat och fokuserat sätt och driver affärerna till avslut. Du är öppen, lyhörd och beredd att satsa allt för att tillsammans med de andra kollegorna uppnå företagets mål. Som person är du prestigelös och självgående.

Ansökan

Du söker tjänsten via länken nedan. Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen. Intervjuer kommer hållas i början av augusti. OBS! Skicka CV på engelska.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gunde Algebäck, 0709-95 21 90 på TEMP-TEAM.

TEMP-TEAM är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och har i över 35 år framgångsrikt rekryterat medarbetare till såväl börsnoterade företag som mindre verksamheter. Vi är en del av en internationell koncern och tillsätter tjänster både inom kollektiv- och tjänstemannasektorn. Läs gärna mer om oss på www.temp-team.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Lindström

Daniel Hilvardén

Johanna Herrlander

Daniel Hilvardén
040-611 07 70
Daniel Hilvardén
040-611 07 68
Gunde Algebäck

Sanny Malmberg
040-611 07 61
Eva Engelbertsen
031-632078
Johanna Herrlander
0406110765
Eva Engelbertsen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TEMP-TEAM Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 8 juli 2015

Besöksadress

Nordstadstorget 6, Göteborg
None

Postadress

Nordstadstorget 6
Göteborg, 41105

Liknande jobb


Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024

Teknisk säljare - Trollhättan

Teknisk säljare - Trollhättan

12 november 2024