Key Account Manager till Sternhammar

Key Account Manager till Sternhammar

Arbetsbeskrivning

Beskriver du dig ofta som en säljare som har lätt för att se behov och lösningar? Trivs du som allra bäst när ditt arbete generar i nöjda och återkommande kunder? Då har vi jobbet för dig! Nu söker Sternhammar en Key Account Manager till huvudkontoret i Örebro.

Som Key Account Manager får du en stimulerande tjänst där du utvecklar hållbara relationer med kunder över hela Sverige, i synnerhet Mellansverige, Stockholm, Göteborg och Malmö.

Vi välkomnar dig till en verksamhet som befinner sig i en spännande och intensiv utvecklingsfas!

Arbetsbeskrivning

Som Key Account Manager hos Sternhammar ges du möjlighet att arbeta med komplex försäljning och hitta anpassade lösningar till företagets nyckelkunder. Vidare säkerställer du att försäljningen utvecklas i en positiv riktning samt engagerar dig i sortimentsutvecklande arbete, både med kunden och den egna organisationen, för att skapa nya vinstdrivande produkter och lösningar.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Nykundsbearbetning och kundvård av befintliga kunder.
- Fysiska och digitala kundbesök.
- Deltagande på försäljningskonferenser och branschmässor.
- Prissättning och avtalsförhandling med kunder.
- Koordinering av säljinsatser i den egna organisationen.
- Strategisk planering för att förbättra kundens och Sternhammars resultat.

Rollen som Key Account Manager innebär främst fysiska besök hos kund för att lära känna kundens verksamhet och bygga förtroendefulla relationer. Tjänsten innebär ca 3-4 resdagar per vecka. Du rapporterar till VD.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen har du:

- Flera års arbetserfarenhet av nyckelkundsbearbetning eller annan komplex försäljning.
- Goda kunskaper i Officepaketet.
- Erfarenhet av att arbeta i CRM-system.
- Mycket goda kunskaper i svenska såväl som engelska, i både tal och skrift.

Om du har branscherfarenhet samt en eftergymnasial utbildning inom försäljning, marknadsföring eller företagsekonomi är detta meriterande men inget krav.

Vi ser att du som söker är en kundorienterad säljare med mycket god förmåga att se behov och identifiera lösningar. Du har dessutom en analytisk och strategisk sida, vilket hjälper dig att peka ut riktningen framåt. För dig finns inga dumma frågor och engagemanget du visar för dina kunder gör dig till en mycket uppskattad samarbetspartner. Din positiva inställning och vänliga framtoning smittar gärna av sig på andra och du har lätt för att knyta nya kontakter.  Som person har du även ett stort målfokus och en stark tävlingsådra, kanske är det dessa egenskaper som gör dig till en framgångsrik säljare?

Information och ansökan

I den här rekryteringen har Sternhammar valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anneli Wallin på mail: anneli.wallin@axoconsulting.se eller tfn: 072-398 02 77.

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Sista ansökningsdag 1 oktober 2023. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Sternhammar

Sternhammar är en svensk importör och tillverkare av fordonsrelaterade komponenter, förbrukningsartiklar och tillbehör. Företaget grundades 1938 i Örebro och är idag en del av Axel Johnson-koncernen. Vi tillhandahåller ett av branschens bredaste sortiment och fokuserar på att utveckla produkter under våra egna varumärken. Vi är drygt 20 anställda med huvudkontor och lager i Örebro. Sternhammar är den perfekta platsen för dig som vill förverkliga idéer tillsammans med våra kunder. Du kommer till ett arbete i en positiv miljö på ett växande bolag med nya varumärken med kvalitetsfokus och en stabil koncern där det finns möjlighet till personlig utveckling.

Axel Johnson International är en privatägd svensk industrigrupp som består av mer än 110 bolag i nära 30 länder, med en omsättning på ca 1000 miljoner EUR. Axel Johnson International präglas av ett aktivt, långsiktigt ägarskap med ambition att främja förnyelse och skapa tillväxt. Fokus ligger på företag verksamma inom strategiskt utvalda nischmarknader som erbjuder tekniska komponenter och lösningar till industriella processer.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AxÖ Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2023
  • Ansök senast: 1 oktober 2023

Besöksadress

Dammbrovägen 5
None

Postadress

Dammbrovägen 5
Karlskoga, 69180

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024