OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en relationsskapande och driven Key Account Manager till en spännande roll inom Tallink Silja AB, med ansvar för vår affär och relationer med våra bussarrangörer/Tour Operators (TO).
Vi erbjuder dig en kul och dynamisk arbetsmiljö och möjligheten att vara med och utveckla ett växande affärsområde. Du kommer att tillhöra vår Sales & Marketing-avdelning som består av ett snabbfotat och säljdrivet team, och utgå från vårt kontor i Stockholm alternativt i Sundsvall.
Vi söker dig som är van vid att arbeta strukturerat och självständigt. Du är duktig på att etablera nya relationer och har en god samarbetsförmåga. I rollen som Key Account Manager kommer du att genomföra kundbesök inom Sverige samt arrangera visningskryssningar för våra kunder till våra olika destinationer. Vi ser det därför som en förutsättning att du brinner för resor lika mycket som vi gör!
Huvudsakliga ansvarsområden:
Bearbeta befintlig kundportfölj samt skapa nya kundrelationer hos våra TO
Sälja in Tallink Siljas produkter till TO samt utveckla nya spännande och säljande produktpaketeringar
Skapa lönsamhetskalkyler för olika affärsupplägg
Utveckla säljstrategier samt följa upp försäljnings- och kostnadsbudget
Planera marknadsföringskampanjer med TO
Analysera resultat och utfall av sälj- och marknadsaktiviteter
Planera och genomföra studie- och visningsresor
Vi söker dig som:
Har en bakgrund inom sälj med kundansvar
Har förhandlingsvana
Har god kunskap om resebranschen, gärna från rederi- och/eller bussresor
Har erfarenhet av paketering och försäljning av reseprodukter
Är utåtriktad och van att presentera inför grupper
Har goda kunskaper i Microsoft Excel
Kommunicerar flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift
Har körkort
Har du tidigare arbetat inom bussbranschen är det meriterande.
Våra ledstjärnor är glädje, engagemang, samarbete och professionalism. Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete i en internationell miljö på Östersjöns största passagerarrederi.
Vårt svenska huvudkontor ligger i Värtaterminalen i Stockholm i moderna kontorslokaler. Det finns också möjlighet för placering i Sundsvall om det passar dig bättre. Din roll som KAM innefattar periodvis en del resande både till sjöss och iland. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med provanställning. Fast månadslön enligt överenskommelse.
Är du vår nya kollega?
Välkommen med din ansökan senast den 10 januari 2022. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så ansök gärna redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Anette Skantz
+46 8-407 55 66