Key Account Manager till teknikbolag

Key Account Manager till teknikbolag

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Är du en driven självgående person med mycket energi, som tycker om att arbeta i projekt och bygga goda relationer med kunder? Välkommen in med din ansökan redan idag!

Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö där du till större del av din arbetstid kan arbeta hemifrån med en flexibilitet kring resor som förekommer i tjänsten. Du kommer till en början ta dig ann projekt från kunders förfrågningar, där du ansvarar över all kontakt med kund, du driver projektet framåt och arbetar under tiden med affärsutveckling hos kund utifrån deras behov. Din roll som Key Account Manager kommer att utvecklas över tid och du har stor del i din egen samt företagets utveckling.

Du kommer framför allt att ha ansvaret över bolaget kunder i Sverige, men även detta kan utökas över tid till grannländerna. Du kommer ha ett team omkring dig med gedigen kompetens, där ni tillsammans stöttar upp för varandra i arbetet. Du har stor påverkan för processer och beslut, samt kommer vara en stor del av företagets framväxt.

Med tiden kommer du vara den som tar kontakt med nya kunder som finns på marknaden, där du driver hela försäljningsprocessen från första kontakt till fullständigt kundansvar. Du gör en gedigen behovsanalys för att se vilka utmaningar kunden står inför och hur du kan lösa deras problem eller fylla deras behov med fantastisk teknik. Du skapar relationer, och jobbar för ett fortsatt samarbete. Du planerar och strukturerar upp ditt arbete för att säkerhetsställa att du når dina och företagets mål.

Om företaget
Vår kund arbetar med elektroniska maskiner som används av stora företag inom teknikbranschen. De arbetar för att göra elektroniktillverkningen med ekologisk och mer konkurrenskraftig. Dem har stor kompetens om deras maskiner som de importerar från världens ledande leverantörer. Deras marknad är idag Norden, Baltikum och Benelux-länderna. De arbetar för en bra affär för alla där kunderna ska känna sig trygga i både leverans som produkt.

Din profil
Då huvudkontoret ligger i Danmark och du kommer kommunicera över landsgränser är engelskan flytande i tal och skrift ett krav. Kan du även danska och/eller finska är detta ett stort plus. Du kommer att resan i tjänsten, därav ser vi även att du har körkort samt bil.

Rollen kräver att du är självgående, tar egna initiativ och ansvarar över att nå dina samt företagets mål. Vidare tror vi att du är prestigelös och mycket driven i ditt arbete. Du vill gärna vara med och bidra i en stor tillväxtresa och uppskattar att bygga relationer. Då ditt ansvar gentemot kund kan liknas med ett projektarbete, tycker du om att arbeta i projekt, är lösningsorienterad och kreativ, för att finna de bästa lösningarna. Du har tålamod och är anpassningsbar för att arbeta med längre försäljningsprocesser och projektarbeten. Det viktigaste för vår kund är att arbeta med kvalitét, trygghet och lojalitet gentemot deras kunder och kollegor.

Vi tror att du som söker har erfarenhet av B2B. Du är duktig i Office-paketet, CRM-system och kan föra dig i Excel. Du är flexibel med resor i tjänsten samt har ett teknikintresse. Har du teknisk erfarenhet, möjligen av elektroniktillverkning är det mycket meriterande.

Du erbjuds en roll men mycket frihet under ansvar, en grundlön med provision och bonus, samt bra pension och stor individuell utveckling.

Finner du ett intresse? Varmt välkommen in med din ansökan redan idag. Vi sätter stort värde på personliga egenskaper och det kommer vara avgörande för denna roll.

För frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Matilda Dahlin på matilda.dahlin@2complete.se alternativt 076-869 30 58.

Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv. Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 9 september 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024