Key Account Manager till Vocean

Key Account Manager till Vocean

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren och innovativ Key Account Manager till Vocean som vill ha ett självständigt och varierande arbete. Du ansvarar för hela den säljprocessen från prospektering och mötesbokning till kundmöte och uppföljning. Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation och där du kombinerar sälj med att vara delaktig i företagets affärsutveckling.

Vocean, som startades 2018 har utvecklat effektiv och inkluderande webbaserad molntjänst för digitalt samskapande. Företaget har tagit fram en digital plattform som gör det möjligt att samla in människors röster, åsikter, idéer och tankar i realtid samt skapa omröstningar och arbeta tillsammans via en smart arbetstavla som ger en bekväm överblick över alla aktiviteter som sker i företaget. Plattformen, som drivs av AI, har också ett rapporteringsverktyg som ger stöd under hela processen.

Målsättningen är att få så många röster som möjligt hörda. Visionen är att alla ska vara delaktiga och att plattformen ska möjliggöra ett frigörande av tankar och idéer. Själva idéen ska få större betydelse än idébäraren. Med ett enkelt knapptryck kan man få igång flera tusen personer i en workshop. Vocean gick ut i marknaden början av detta år och har redan tusentals användare. Siktet är inställt mot 1 miljon användare 2025. Vocean samarbetar med Microsoft och har integrerats i appen Teams.

Arbetsuppgifter
I rollen som Key Account Manager ansvarar du för att sälja Voceans plattform. Du ska identifiera nya potentiella kunder och affärsmöjligheter. Du besöker kunder och gör digitala kundmöten, allt enligt kundens önskemål och behov. Du ansvarar även för uppföljning av kundsamarbeten och utveckling av befintliga kunders engagemang hos Vocean.

Rollen handlar om att skapa goda och långsiktiga relationer med potentiella, nya och befintliga kunder. För att bli en framgångsrik säljare måste du lyssna, ställa frågor och hitta bästa lösning till kunden.

Rollen som Key Account Manager är ny så du kommer att få stora möjligheter att vara med och påverka och utveckla tjänsten samt digitalisering och automatisering av den data-drivna säljprocessen. För rätt person kommer rollen att erbjuda stora möjligheter till utveckling och du kommer att få möjlighet att växa i takt med bolaget.

Du kommer främst att bearbeta och sälja till företag baserade i Stockholmsområdet och södra Sverige.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som säljare tror vi att du har arbetat minst 3-5 år i en liknande roll som säljare mot B2B. Du har tidigare erfarenhet av hela säljprocessen och mycket god vana av uppsökande försäljning och kundmöten. Du har teknisk kompetens och tekniskt intresse. Du har även erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem och är en fena på CRM-verktyg. Det är meriterande om du har vana från att sälja tex verksamhetslösningar, systemlösningar eller molnlösningar mot större företag.

- Erfarenhet av B2B försäljning är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav


Personliga egenskaper
Du har starkt driv samtidigt som du har mycket tålamod, är långsiktig och gillar att bygga relationer. Vidare är du målfokuserad och beredd att kämpa för att nå resultat. Du har en god affärsförståelse och är du bra på att lyssna och förstå andra människor. Du tycker om att arbeta nära verksamheten och tillsammans med dina kollegor utveckla och bygga bolaget. Du bör också vara en god problemlösare, prestigelös och har bra förmåga att arbeta både självständigt och i team. Som person bör du vara vänlig, social och öppen.

Mer om Vocean

Kulturen i företaget kännetecknas av en genuin vänlighet, nyfikenhet och innovation. Alla medarbetare drivs av ständig förnyelse och en vilja att utveckla företagets plattform. Målsättningen är att plattformen ska vara inkluderande, involverande och anonym vilket också är ledord som genomsyrar hela företaget.

Mer om tjänsten

- Direktrekrytering
- Tillsättning: omgående enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid


Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 20 maj 2022

Liknande jobb


Interim KAM till Pågen

30 december 2024

Key Account Manager till Nordiske medier

Key Account Manager till Nordiske medier

20 december 2024