OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad söker vi?
Vi söker en Key Account Manager till Würths Metalldivision som har erfarenhet av KAM – kunder på nationell nivå. Vi söker dig som har arbetat i liknande bransch och vill vara med på en mycket spännande tillväxtresa tillsammans med Würth. Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta med kunder inom tillverkande industri, metall- och stålkonstruktion, underhållsverkstäder eller energi- och kraftsektorn. Vi söker dig som trivs med att både bearbeta nya kunder och utveckla relationer med befintliga kunder.
Vad innebär det att jobba som Key Account Manager på Würth?
Att jobba som KAM på Würth innebär att du kommer att vara en del av ett tillväxtbolag med mycket energi och tempo. Metalldivisionen består av ytterligare en KAM, Regional Account Managers och Account Managers och du rapporterar till divisionschef. Divisionen befinner sig just nu i en tillväxtfas och vi utvecklar ständigt våra rutiner och processer. Du kommer att vara delaktig i att optimera bearbetnings- och arbetssätt på KAM-kunder och prospekts. Du arbetar med att säkerställa att prioritering av kunder, prospekts och produkter utgår från vår strategi.
Som KAM för metalldivisionen har du ansvar för att dina tilldelade kunder kontinuerligt växer samt bearbetar nya kunder utifrån uppsatta mål. Du tecknar kundavtal och genomför kundrelaterade aktiviteter i samarbete med övriga organisationen. Du prissätter produkter och lämnar offerter enligt fastställda riktlinjer och ansvarar för att kontinuerlig informera övriga delar av divisionen om pågående aktiviteter och hur kundrelationen utvecklas.
Vi vill att du
För att lyckas i rollen har du mycket god kunskap av försäljningsprocesser och mycket god förhandlingsvana på KAM – nivå. Du förstår komplexiteten av kombinationen produkt och tjänst i vårt serviceerbjudande och hur det påverkar affären. Du har presentationserfarenhet av helhetslösningar och servicekoncept med hänsyn till den digitala utvecklingen inom branschen och erfarenhet av upphandlingar.
För att trivas med rollen och hos Würth är du en person som drivs av att arbeta mot högt ställda mål, levererar resultat och har en mycket god samarbetsförmåga. Du har lätt för att skapa relationer och är en skicklig kommunikatör. Ditt affärsmässiga förhållningssätt utmärker dig och du är en duktig strateg. Du har ett strukturerat arbetssätt, är van att driva ditt eget arbete och lägger stor vikt vid god service.
I övrigt vill vi att du har:
• Grundskola
• Säljutbildning
• Körkort B
• Engelska – flytande i tal och skrift.
Det är meriterande om du även har:
• KAM-utbildning
• Stort nätverk inom branschen.
• Relevant produktkunskap utifrån Würths produktportfölj.
• Internationell erfarenhet.
Vi erbjuder
Vi är ett av världens största familjeägda företag där vår familjära atmosfär och framåtanda är tydlig. Vi investerar i våra medarbetare och är övertygade om att medarbetarna är skillnaden som gör skillnad där vi tar vara på goda idéer och värdesätter ditt unika perspektiv.
Vi erbjuder dig möjlighet till utveckling och som medarbetare hos oss vill vi att du ska lyckas. Du erbjuds ett flexibelt jobb med stort eget ansvar i ett företag med starkt varumärke och en organisation med mycket energi och glädje. När du växer, växer Würth och för att lyckas med det erbjuder vi våra medarbetare en god arbetsmiljö, attraktiva förmåner, utbildningar och de verktyg som du behöver.
Tjänstgöringsgrad: heltid
Område: Hela Sverige
Placeringsort: Hela Sverige
Resor: Ingår i tjänsten
Om ansökan
Rekryteringsarbetet pågår löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Din ansökan bör bestå av bifogat CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du kan bidra med.
Sista ansökningsdag är 2012-04-12.
Kontaktperson för tjänsten är divisionschef Karin Valente, telefon: +46 70 374 32 68.
• Första steget i rekryteringsprocessen är kontinuerlig granskning av ansökningar av rekryterande chef och HR partner, som resulterar i ett första urval av kandidater. När du skickat in din ansökan får du återkoppling inom 2 veckor med besked om du går vidare i processen.
• Om du går vidare i processen kontaktar vi dig via telefon eller email för en första intervju som kan ske digitalt eller fysiskt. Håll därför koll på din mailbox, både inkorg och skräppost vid inskickad ansökan.
• För de kandidater som går vidare i processen kommer inför en andra intervju att genomföra personlighetstest. Det kan bli aktuellt med andra typer av tester samt bedömningstekniker, som du i så fall kommer bli informerad om i din process.
• I de flesta av våra rekryteringsprocesser ingår en samresa med en kollega eller en träff med en kollega som du kommer samarbeta med. Vi tar även referenser från tidigare arbetsgivare.
På Würth strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar varmt sökande med olika bakgrund. Vi kan komma att tillämpa provanställning.
Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som skapar ordning och reda. Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kundsupport i världsklass. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har nära 100 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.