Key Account Manager to Sergel

Arbetsbeskrivning

Creating opportunities for people and businesses
Vi är ett företag med en hjälpsam kultur där vi bryr vi oss om varandra, stärker individer genom goda insikter, omtanke och stort engagemang. Tillsammans jobbar vi med ett tydligt ägandeskap och delat ansvar gentemot våra uppdragsgivare som genererar långsiktiga och lojala affärsrelationer. Vi jobbar alltid för att hitta nya affärsmöjligheter, utmana marknaden och därmed bli än mer konkurrenskraftiga. Vi vill ständigt bibehålla en kultur där våra medarbetare kan utvecklas tillsammans med företaget och ha roligt med sina kollegor på vägen.

Brinner du för att skapa och driva igenom nya affärer samtidigt som du har ett genuint intresse för att bygga långsiktiga kundrelationer? Vi söker just nu en till Key Account Manager till säljteamet i Stockholm.

Om Tjänsten
I rollen som Key Account Manager kommer du att ansvara för att få in nya kunder och affärer samt ha ett kundansvar för vissa av våra befintliga kunder. Du kommer att driva försäljningen av hela vårt tjänsteutbud inom kredit, fakturering, påminnelsehantering, inkasso samt köp av fordringar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Bidra i utveckling av Sergels försäljningsverksamhet och tillväxt inom utvalda kundsegment 
Arbeta med nyförsäljning mot prospekts  
Kundansvar för ett flertal av Sergels viktigaste kunder, bl. a inom finans-, fastighets- och telekomsektorn
Upprätta kundplaner och följa upp att leveransen till kund möter uppsatta mål 
Omförhandling av befintliga avtal 
Planera, boka och genomföra kundmöten på taktisk och strategisk nivå 
Skriva anbud och offerter samt skapa interna affärskalkyler och beslutsunderlag 
Samarbeta med kollegor i Sverige och de andra nordiska länderna 

Vem söker vi?
I rollen som Key Account Manager är det viktigt du trivs med att självständigt strukturera och organisera ditt arbete. På ett affärsmässigt och professionellt sätt ska du ha förmågan att initiera, driva och följa upp utvecklingen av säljprocessen och dialogen med kund. För att verkligen lyckas i den här rollen behöver du ha ett stort engagemang och eget driv samt ett tydligt resultatfokus. Vi söker dig som har förmåga att se affärers långsiktiga betydelse och resonerar utifrån ett strategiskt perspektiv. Du strävar alltid efter att etablera trovärdighet, förtroende och nå inflytande hos utvalda kunder eller kontakter.
Kvalifikationer:
Eftergymnasial utbildning eller motsvarade erfarenhet
Minst 4–5 års dokumenterad erfarenhet av tjänsteförsäljning 
Erfarenhet av försäljning inom inkasso
Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning 6 månader, startdatum enligt överenskommelse.

Känner du igen dig? Ansök nu! Vi träffar kandidater löpande. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att ta kontakt med Sergels Talent Specialist anna.hedin@sergel.com.   
Vi ser fram emot att höra från dig!

Nästa steg efter inskickad ansökan
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Sergel Kredittjänster valt att jobba med arbetspsykologiska tester i våra urvalsprocesser. Vi använder tester som en del i rekryteringen för att vi vet att verktyg som MAP och Matrigma gör urvalsprocesser mer träffsäkrare och rättvisare för de som söker den utlyste tjänsten. Alla personer bedöms alltså på samma sätt och vi kan vara säkra på att inte förfördela någon och enbart bedöma det som är relevant. Har du tidigare genomfört dessa tester kan du återanvända samma resultat.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sergel Kredittjänster
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 28 augusti 2020
  • Ansök senast: 4 september 2020

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Brf-utvecklare ekonomi

Brf-utvecklare ekonomi

13 november 2024

22 november 2024