OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Key Account Manager
- kundsegment trafik, kraft, infrastruktur
ISG NORDIC hjälper företag och organisationer att skydda tillgångar och människor; detektera trafikflöden; samt automatisera industriprocesser. Allt för att öka säkerheten, effektiviteten och kvaliteten i uppdragsgivarnas verksamhet.
Det går bra för oss: Våra marknader växer. Vi växer. Vi har stabil ekonomi och ägare. Vi har gott renommé och lång erfarenhet. Vi brinner för att förstå kunders behov/utmaningar, och skapa kundunika lösningar. Vi är mer snabbfotade och kundanpassade än våra större konkurrenter. Vi är inne på en spännande tillväxt- och förändringsresa sedan några år.
Nu söker vi ännu en klippa till vårt kund/säljteam. En som vill leda vägen för fortsatt tillväxt. I ditt fall med fokus på kunder inom trafik, kraft, infrastruktur mm. Detta kundsegment växer, och vi har en gedigen kunskap (marknadsledare), och vill därför göra fler projekt och insatser. Din roll är att driva säljarbetet i segmentet och utveckla befintliga kunder, samt hitta nya kunder och projekt. Något för dig? Läs mer! Och ta gärna kontakt!
Om oss
Vi är sk Integratör på säkerhetsmarknaden, d v s vi skapar kundanpassade säkerhetslösningar baserat på våra kunders behov. Vi använder avancerad säkerhetsteknik, kameror, radar mm, och integrerar dessa till en helhetslösning för kunden. Dessutom använder vi vår teknologi för att effektivisera industri, logistik, transport mm genom att bidra till automatisering av deras processer.
Våra kunder är allt från kriminalvård, infrastruktur, via skolor/offentliga platser, till industri/logistik och kontor/fastighet.
Vi har funnits i drygt 30 år och gjort ca 4000 projekt. Ändå utvecklas vi just nu mer än någonsin: vi har växt 15-20% per år de senaste tre åren, helt av egen kraft, och vi har slagit ihop två bolag till ett för att bli ännu starkare.
Vi har en enkel men framgångsrik idé: Vi jobbar personligt och kundnära med hög ambition, för att skapa verkligt värdefulla integrerade lösningar för våra kunder. Eller som vi brukar säga: Vi ska vara "tekniska kreatörer och härliga människor".
Vi gör hela arbetsprocessen från behovsanalys, projektering, utveckling, leverans samt uppföljning och drift – eller de delar som uppdragsgivaren önskar.
Bolaget omsätter ca 250 Mkr, har ca 60 medarbetare och är ett helägt dotterbolag till Lagercrantz Group, med ca 2600 medarbetare och 7,7 miljarder i omsättning.
Din roll
I rollen som Key Account Manager hos oss kommer du att ansvara för affären med kunder/uppdragsgivare inom trafik, el/kraft, infrastruktur mm. Det är stora kunder som ofta ställer höga krav på oss. Det är ofta upphandlingar och långa processer att hantera. Och det står ofta nya spännande lösningar på agendan!
Ansvaret omfattar hela säljprocessen från att identifiera kunder; välja ut intressanta affärer; påverka; svara på anbud/lämna offerter; göra kalkyler; förhandla; göra avslut och avtal.
Du jobbar självständigt under tidiga faser. Då det är dags för offert/anbud samt inför projekt, arbetar du med kundteam bestående av offertläggare, tekniker, utvecklare, projektledare, marknadsförare samt Ledningspersoner.
Du lämnar över avtalad affär/projekt till Projektledare, som då ansvarar för leverans. Under projektet följer du upp att kunden är nöjd (deltar ej i leverans).
Din profil
Som du redan förstår, kräver denna roll både viktig kompetens, erfarenhet, egenskaper och mindset.
Vi tror att du har haft några olika säljjobb, och därmed minst fem års arbetslivserfarenhet inom B2B-försäljning, som Key Account Manager eller motsvarande. Att du jobbat i säkerhetsbranschen med avancerade säkerhetslösningar, antingen i vårt led som Integratör eller som leverantör. Stor fördel om jobbat med trafik, el/kraft, infrastruktur el dyl, som givit god insikt om kundbehov. Eventuellt kan du ha jobbat som säkerhetsansvarig el dyl som kund inom detta segment, och har stort intresse att övergå till en mer säljande roll.
Vi ser framför oss att följande kompetenser och egenskaper är viktiga:
Gilla att förstå kundens behov, att jobba nära dem
Orädd för att ta nya kontakter
Tekniskt intresse, och hur vår teknik/kompetens kan skapa värde hos kunder
Intresse för affärer. Nyfiken på nya idéer
Förtroendeingivande
Tålamod, struktur och beslutsamhet i sitt säljarbete
Gilla att jobba självständigt
Inspirera och jobba tillsammans med kundteamet inför offert/förslag
Ha förhandlingsvana och ekonomiskt affärsmannaskap
Din bakgrund och utbildning
Vad gäller utbildning och teoretiska kunskaper, behöver du:
Eftergymnasial utbildning inom teknik eller ekonomi är ett krav, t ex IHM Business School. Teknisk eller ekonomisk högskoleutbildning är ett plus.
Mycket god muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga i svenska och engelska
Stor vana att använda Officepaketet, i synnerhet göra kalkyler och presentationer. Jobbat i CRM-system
Vi erbjuder möjlighet att:
Utvecklas med stora kunder
Schyssta kollegor att jobba med
Utrymme att jobba självständigt i din roll
Möjlighet till löpande kompetensutveckling
Trygga generösa anställningsvillkor
Läs gärna mer om vad vi erbjuder och står för här på vår Karriärsida.
Blev du nyfiken, ta kontakt redan idag!
Om det här gjorde dig nyfiken, sök eller visa intresse direkt. Skicka en kort ansökan med ditt CV nedan eller dela din LinkedIn-profil, så hör vi av oss! Vi tror på personliga relationer och pratar gärna med dig. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Hjärtligt välkommen!