Key Account Manager/affärsutvecklare till GLC - Göteborgs Lastbilcentral, G

Arbetsbeskrivning

GLC är ett av Västsveriges starkaste transportföretag med cirka 400 medarbetare och 350 fordon. GLC arbetar inom alla de mer kvalificerade delarna av transportsektorn; thermo & distribution, renhållning & anläggning, tung- & specialtransporter samt flytt- & magasineringstjänster. GLC är helhetsleverantören som ligger steget före, och är det naturliga valet för alla som söker hållbar miljö, kvalitet och goda affärer inom transport och logistik. GLC är en ekonomisk förening med cirka 100 delägare. GLC-koncernen omsatte 2019 över 1 miljard kronor.

GLC är inne i ett skede med fokus på tillväxt och söker nu en KAM/affärsutvecklare som får vårt förtroende att utveckla bolagets affär inom affärsområde renhållning & anläggning. Fokus kommer ligga på renhållningstjänster och våra viktiga ramavtalskunder inom det affärsområdet.

Om tjänsten

Tjänsten innebär att dagligen vara nära både nya och befintliga kunder i syfte att skapa attraktiva lösningar utifrån deras transportbehov. För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du på ett naturligt sätt arbetar proaktivt för att utveckla affärsförslag och komma med lösningar, du blir helt enkelt kundens transportexpert! Stort fokus kommer att läggas på din förmåga att bygga goda relationer, vara konsultativ, och ditt driv att vara ute hos kund.

Dina ansvarsområden

• Affärsansvarig för ett flertal stora ramavtalskunder. Ansvara för kundutveckling, avtal och försäljning mot dessa kunder.
• Ansvara för att utveckla affärsområdet genom bearbetning av nya kunder. Att hela tiden vara öppen för nya affärsmöjligheter.
• Ta fram budget och andra relevanta nyckeltal för affärsområdet, tillsammans med din chef.
• Ta fram och genomföra utvecklande kundaktiviteter.

Vi söker dig som

Vi är övertygande om att den vi söker har ett brinnande intresse för affärsutveckling och försäljning. Du har med fördel erfarenhet av arbete inom logistik-/transportbranschen och vill nu hitta nya utmaningar och utvecklas tillsammans med oss. Vi ser gärna att du har erfarenhet från privata eller offentliga upphandlingar. Du är en självgående, analytisk och strukturerad person som har förmåga att bygga goda relationer och hitta lösningar som skapar mervärden. För rollen krävs att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift. Du behöver även vara en god användare av Officepaketet och då främst Excel.

Vi erbjuder dig anställning i ett bolag där du kommer få stora möjligheter att få vara med och bidra samt påverka. GLC är en relativt liten organisation, där alla jobbar nära varandra, det är öppna dörrar och en ganska informell struktur i det dagliga arbetet. För oss är det viktigt att vara flexibla och snabba till beslut. Allt för att möta en marknad i ständig förändring. Trivs du på en arbetsplats med högt tempo, stort affärsfokus och nära till skratt, då kan du mycket väl vara vår nästa kollega!

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar GLC med Jerrie och har du frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Martin Dahlberg på 0763-17 07 41. Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt dock senast den 17 december.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2020
  • Ansök senast: 17 december 2020

Besöksadress

Odinsgatan 9
None

Postadress

Odinsgatan 9
Göteborg, 41103

Liknande jobb


26 november 2024