OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Guldmann Sverige AB arbetar med försäljning, installation och utbildning av medicintekniska produkter i form av patientförflyttningssystem och dess tillbehör. Vi har en ledande ställning på marknaden och verkar över hela Sverige med försäljning, projektledning samt installation och service.
Med ett säljteam för varje produktområde är vi experter på det vi gör. På företaget finns även andra funktioner vilket innebär att vi förutom försäljning hanterar hela processen från utveckling av produkter, till installation, service/besiktning och användarutbildningar. Guldmanns kunskap och erfarenhet handlar inte bara om utrustning, det handlar även om funktion och omvårdnad, där du har stora möjligheter att göra skillnad för många människor.
En viktig orsak till våra framgångar och konsekventa och långsiktiga tillväxt är att vi alltid hållit oss till våra grundläggande värderingar: Flexibilitet, Ambition, Kompetens och Trovärdighet. När vi går framtiden till mötes måste dessa värderingar fortsätta att återspegla vår grundläggande inställning till världen runt omkring oss.
Dina arbetsuppgifter
Har du en bakgrund inom vården och vill ta nästa spännande kliv i karriären? Läs vidare – vi erbjuder en relationsbyggande roll där du får vara expert inom ditt område!
Som KAM/Produktspecialist på Guldmann står du för den kliniska expertisen i hela försäljningsprocessen. Du sätter dig in i kundens behov och agerar därmed stöd och rådgivare från första kontakt med kunden till utbildning och uppföljning. Du arbetar i ett team tätt tillsammans med en teknisk säljare och ni har tillsammans det övergripande ansvaret för kundkontakter, offerter, orderavslut, uppföljning och utbildningar.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
• Ansvara för försäljning, utbildning och omvårdnadsprocesser av patientförflyttningssystem samt tillbehören kring dem.
• Presentera och ge produktrådgivning samt utbilda i funktion, arbetsprocesser och förflyttningsteknik för våra kundgrupper som inkluderar vårdpersonal, klinikledningar, regionala inköpare och andra relevanta beslutsfattare.
• Allmän kunskap om patientlyftar och tekniska lösningar.
• Utveckla och genomföra kommersiella initiativ inom din region genom tex produktvisningar, kundbesök, kampanjer och mässor.
• Proaktivt söka nya affärsmöjligheter hos nya och befintliga kunder.
• Initiera samt utveckla samarbeten med befintliga och nya kundgrupper som tex privata vårdbolag.
• Underhålla och vårda befintliga kunder samt aktivt höja kunskapsnivån och närvaron på marknaden.
• Vara delaktig i upphandlingsarbetet där du ansvarar för den kliniska delen med pris och produktkännedom.
Rollen är omväxlande med stor möjlighet att vara med och driva vår marknadsposition framåt parallellt med din egen personliga utveckling. Du kommer att arbeta med stor frihet och flexibilitet med eget ansvar att nå uppsatta mål. Du blir en del i ett glatt gäng med kliniska och tekniska säljare och kommer supporteras av din närmaste chef samt interna funktioner som kundservice, projektledare, anbudskoordinator och service/installationsteam. Vi har kort väg från ord till handling och det är viktigt att bibehålla en informell och transparent dialog i teamet, att man vågar testa nytt och har roligt på vägen för att uppnå målen.
Ditt distrikt täcker Region Västra Götaland och Region Jönköping, vilket betyder att resor med övernattningar kan ingå. Du utgår från vårt kontor i Alingsås. Tjänstebil ingår i jobbet.
Din profil
Har du alltid fått höra att du är social och bra på att ta människor? Tycker du om att ha många kontaktytor där relationsbyggande är av högsta vikt? Vad bra – detta är A och O för att lyckas i den här rollen!
Vi söker dig som har en bakgrund som exempelvis fysioterapeut, arbetsterapeut eller sjuksköterska. Har du dessutom arbetat med utbildningar eller medicintekniska lösningar är det meriterande. Som person har du ett stort engagemang för att knyta nya kontakter och skapa långsiktiga relationer samt tycker om att ha ett tätt samarbete med dina kunder. Du har lätt för att prata med olika typer av människor och din goda servicekänsla sitter i ryggmärgen – du agerar nämligen guide för kunden och vad dess verksamhet behöver. Du har en ödmjuk framtoning samtidigt som du har skinn på näsan och är driven och innovativ i ditt arbetssätt.
Du är en lagspelare som är positiv, flexibel och resultatorienterad och tycker om att hitta bästa funktionella lösning till kund. Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift, främst svenska men även engelska. Du behöver behärska Officepaketet och ha en generellt god datavana. B-körkort är ett krav.
Tjänsten är en direktrekrytering till Guldmann Sverige AB. Ansökningar kommer tas emot under semestertiden, urval och intervjuer kommer ske först från v. 33. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Murro på telnr: 0702420766 eller mejl lina.murro@soderco.se. Ansökningar tas endast emot via www.soderco.se med hänsyn till GDPR.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Richard Thomson
0322-666867
Anders Löfgren
0322-666866
Anders Löfgren
0322-666862
Linda Nydenfeldt
0322-666866
Richard Thomson
Gabrielle Erixon
0322-669669
Richard Thomson
0322-66 68 67
Richard Thomson
0322666867
Fredrik Halvarsson
0763-202750
Fredrik Halvarsson