OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsinformation
Centralen är ett av regionens ledande transportföretag med ca 30 medarbetare som sysselsätter 200 personer och 200 fordon. Centralen har verksamhet inom; Fjärr & Distribution, Miljö & Drivmedel samt Anläggning & Entreprenad. Centralen är helhetsleverantören som ligger steget före, och är det naturliga valet för alla som söker hållbar miljö, kvalitet och goda affärer inom transport och logistik. Centralen har cirka 70 delägare och omsatte 2019 över 385 miljoner kronor.
Tjänstebeskrivning
Affärsområdet erbjuder tjänster inom miljöhantering, containerhantering, slamsugning och spolningstjänster, torrsugning samt hjälp med återvinning.
Tjänsten innebär att dagligen vara nära både nya och befintliga kunder i syfte att skapa attraktiva lösningar utifrån deras behov.
Som affärsansvarig ansvarar du för ett flertal stora ramavtalskunder vad gäller kundutveckling, avtal och försäljning till dessa.
Ditt geografiska område är primärt Trestad/Fyrbodal men vi har kunder från Göteborg i söder till Karlstad i norr.
Dina arbetsuppgifter består även av att utveckla affärsområdet genom bearbetning av nya kunder. Att hela tiden vara öppen för nya affärsmöjligheter.
Ta fram budget och andra relevanta nyckeltal för affärsområdet, tillsammans med din chef.
Ta fram och genomföra utvecklande kundaktiviteter.
Du har placeringsort Vänersborg och du rapporterar till Affärsområdeschef.
För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du på ett naturligt sätt arbetar proaktivt med att utveckla affärsförslag och komma med lösningar, du blir helt enkelt kundens transportexpert!
Stort fokus kommer att läggas på din förmåga att bygga goda relationer, vara konsultativ och ditt driv att vara ute hos kund.
Kvalifikationer
Vi är övertygande om att den vi söker har ett positivt intresse för affärsutveckling och försäljning. Du har erfarenhet av arbete inom logistik, transport och avfallshantering.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från privata eller offentliga upphandlingar.
Du är en självgående, analytisk och strukturerad person som har förmåga att bygga goda relationer och hitta lösningar som skapar mervärden.
För rollen krävs att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift. Du behöver även vara en god användare av Officepaketet och CRM-system.
Du är redo för nya utmaningar och vill utvecklas tillsammans med oss.
Vi erbjuder dig anställning i ett bolag där du kommer få stora möjligheter att få vara med och bidra samt påverka. Vi är inne i en expansiv fas där många roliga och intressanta utmaningar ligger framför oss. Vi är en liten organisation där alla jobbar nära varandra.
För oss är det viktigt att vara flexibla och snabba till beslut, allt för att möta en marknad i ständig förändring. Trivs du på en arbetsplats med stort affärsfokus, mycket energi och nära till skratt, då kan du mycket väl vara vår nästa kollega!
Ansökan
I denna tjänst har vi valt att arbeta tillsammans med Premier Rekrytering.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Malin Andersson på telefon 0707-858648 eller e-post malin.andersson@premier.se
Vi kommer att arbeta med löpande urval, så vänta inte med att skicka din ansökan via Premiers hemsida www.premier.se. Sista ansökningsdag 2021-01-10.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642