Key account manager/Teamleader

Key account manager/Teamleader

Arbetsbeskrivning

Är du en självgående och entusiastisk key account manager? Loadlok i Sverige har tillsammans med sitt moderbolag Cargo Control Company en häftig resa framför sig och söker dig som är affärsmässig och målmedveten. Välkommen med din ansökan!

Om vår kund
Loadlok transporterar framtiden. De förbättrar hur världen flyttar last genom att tillhandahålla de bästa lösningarna för lastkontroll till den europeiska transportindustrin. Innovation inom produkter och produktionsmetoder är något som de trivs med och utmärker sig på. De är stolta över att vara en europeisk tillverkare av innovativa fraktshanteringslösningar. Deras experter har ett nära samarbete med kunder från transportföretag, trailer- och skåpspåbyggare, OEM, distributörer och återförsäljare. Tack vare dessa samarbeten kan Loadlok erbjuda ett komplett utbud av produkter som standardiserade hyllprodukter och skräddarsydda lösningar för säkring och hantering av lasten. Deras lösningar ökar lastens miljö, förenklar hanteringen och skyddar värdefulla leveranser och anställda. Läs gärna mer på www.loadlok.se

Dina arbetsuppgifter
I rollen som KAM arbetar du med att fokusera på befintliga och framtida nyckelkunder som finns i såväl Sverige som i Norden. Du erbjuder marknadsledande lösningar i form av väletablerade produkter. Målet är primärt att inleda nya kundsamarbeten samtidigt som du vidareutvecklar befintliga kundrelationer. Som KAM är du ansvarig för hela försäljningsprocessen och du har ett eget kundansvar och budgetmål. För att nå detta bygger du långsiktiga kundrelationer och offererar hållbara lösningar samtidigt som du skapar förtroende och stärker varumärket. Du kommer att resa i tjänsten inom Sverige, Norden och ibland även till Nederländerna, där moderbolaget finns.

Du är även teamledare för två innesäljare. Ni jobbar nära varandra som ett team och du är ledaren som skapar ett hjärtligt och trivsamt klimat. Du rapporterar till country manager i Tyskland där även fyra kollegor till dig arbetar.

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter är bl.a.:

-Skapa och utveckla långsiktiga affärsrelationer och strategier
-Bedriva din egen försäljning mot befintliga och nya kunder
-Upprätta och genomföra strategiska affärsplaner
-Leda och utveckla ditt team

Din profil
Loadlok befinner sig i en tillväxtfas här i Sverige och söker dig som vill vara med på en spännande resa framåt. Du kommer till ett entreprenöriellt bolag med en öppen kultur. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna. Som person är du nyfiken, kommunikativ och relationsskapande. Din vilja att uppnå resultat är tydlig och du är intresserad av att utvecklas i syfte att föra dig själv, deras kunder och företaget framåt. För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har branscherfarenhet och brinner för att arbeta med försäljning och människor. Du har en fallenhet för att leda, inspirera och engagera. Vi söker efter nyfikna och kreativa relationsbyggare som du - någon som ser till att vi ligger steget före i en ständigt föränderlig värld. Du bor sannolikt i Stockholmsregionen men du kan även vara aktuell för tjänsten om du kan arbeta på kontoret i Stockholm minst två dagar i veckan.

För att lyckas i rollen som KAM hos Loadlok tror vi att:
-Du har en gedigen arbetserfarenhet inom B2B-försäljning och erfarenhet av att arbeta med stora kunder.
-Du har erfarenhet från industrier som tillverkar eller relaterar till lastsäkring.
-Du har god affärskunskap och kan ta ansvar för prissättning av produkt och projekt.
-Du är självgående och brinner för försäljning.
-Du har erfarenhet av att skapa nya affärsrelationer.
-Du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.

Krav:
- Erfarenhet av egen försäljning.
- Flytande engelska i tal och skrift.
- B-körkort.

Meriterande:
- Erfarenhet av ledarskap.
- Kunskaper i affärssystemet SAP.

Villkor:
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Placeringsort: Stockholmsregionen.
Arbetstid: Heltid.
Varaktighet: Tillsvidareanställning.
Tjänsteresor: Du kommer att resa inom Sverige och Norden.
Lön: Fast med prestationsorienterad bonus.


Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer att bli anställd direkt hos Loadlok. Välkommen med din ansökan. Sista ansökningsdag är 20 februari. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Linda.jarkvist@effektiv.se.



Sökord
försäljning, B2B-försäljning, affärsmannaskap, affärskunskap, ledarskap, kam, prissättning, engelska, lastsäkring, OEM.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 21 januari 2022
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024