OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se.
Zeppelin Sverige AB Construction söker en Key Account Service Manager
Om tjänsten
Key Account Service Manager (KAS) arbetsuppgifter består i huvudsak av att utveckla och stärka relationerna till företagets Key, National och Local Accountkunder. Du är en nyckelspelare i företaget och ditt uppdrag är att vidare stärka företagets position samt hjälpa vår organisation att bli ännu mer konkurrenskraftig.
Att arbeta som KAS innebär att du arbetar och planerar långsiktigt, arbetar strategiskt och fattar genomtänkta beslut.
KAS arbetsuppgifter inriktar sig på att (tillsammans med våra kunder) förstå och presentera lösningar samt att se till att få dessa lösningar accepterade och implementerade. KAS kan sägas vara kundens representant i vår organisation, två gränsytor: - en mot kunder och den andra – in i vårt företag.
Arbetet handlar väldigt mycket om att säkerställa en god affärsrelation med större kunder med omsättnings- och resultatansvar såväl kort- som långsiktigt.
I rollen som KAS ingår det att ofta koppla samman rätt person inom vår organisation med rätt person inom kundernas företag.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som KAS räcker det inte med att bara vara en utomordentligt duktig säljare, utan det krävs även andra kompetenser: förmåga att planera långsiktigt, att sätta tydliga mål men vara samtidigt mycket flexibel samt ha förmåga att lämna ett traditionellt ”kund-leverantör” förhållande och sträva efter ett långsiktigt partnerskap mellan oss på Zeppelin Sverige och våra kunder.
Hos oss värdesätter vi dina personliga egenskaper högt och för att du ska lyckas i denna roll har du oss som team att luta dig mot.
Som KAS hos oss har du också ansvaret för att skapa, sälja in men också skräddarsy erbjudanden ur vårt enorma eftermarknadsutbud baserat på våra kunders unika förutsättningar. Detta innebär att du också måste ha förmåga att kunna lyfta blicken och se möjligheter i komplicerade situationer.
I din roll som KAS ansvarar och leder du också vår Paving-organisation som är lokaliserad i Eslöv.
Du ingår i Service Ledningsgrupp Construction och rapporterar direkt till Eftermarknadschefen Sverige.
Erfarenhet:
Vi tror att du tidigare har arbetat i ledande befattningar inom teknik. Dessutom har du lett personal från distans och kunna påvisa dokumenterade framgångar.
Kvalifikationer:
* Eftergymnasial utbildning är meriterande alternativt branscherfarenhet som bedöms som likvärdig
* Tidigare KAM-erfarenhet
* Goda ledaregenskaper
* Behärska såväl svenska som engelska i tal och skrift
Placeringsort: Vi är flexibla, den här tjänsten är helt beroende av din kompetens, inte vart du bor.
Övrigt:
Den här tjänsten kräver många resdagar inkl övernattningar så din familjesituation måste tillåta att du ofta är på resande fot.
Intresserad? Sista ansökningsdag är 2021-12-31 men då vi tillämpar löpande urval önskar vi få in din ansökan så snart som möjligt.
Frågor? Kontakta vår Service Director – Patrik Lämborg på tel 0707-131231 alternativt patrik.lamborg@zeppelin.com