OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Konica Minolta Business Solutions Sweden AB ägs av Konica Minolta Holdings, Inc.i Japan, ett världsomfattande företag med 65 miljarder kronor i omsättning och drygt 30 000 anställda.Vi har huvudkontor i Solna, avdelningskontor i Göteborg, Malmö och Helsingborg.I övriga landet samarbetar vi med ett 70-tal återförsäljare.Tillsammans marknadsför vi Konica Minoltas sortiment av digitala trycksystem, multifunktionsprodukter, digitala kopiatorer, telefax, skrivare och skannrar.Konica Minolta har funnits på den svenska marknaden sedan 1978.Vi är ca 120 anställda och omsätter ca 360 miljoner kronor.[[Arbetsuppgifter: Key Account Manager-rollen betyder affärsansvar för ett antal större kunder -både regionalt och nationellt.Ansvaret för kunderna sker tillsammans med en Technical Account Manager - vars roll är det tekniska stödet beträffande IT-relaterade och övriga tekniska frågor.Som Key Account Manager ska du etablera kontakter med nya kunder för presentation och behovsanalys likaväl som att se hur nuvarande kunders verksamhet kan bli än mer lönsamma.Kartläggning av kundbehov, kontaktpersoner, beslutsprocesser, att genomföra presentationer och inte minst viljan att arbeta långsiktigt med strategisk kundvård är Key Account Managerns huvuduppgift.Du rapporterar till försäljningschefen.Vem är du?För att lyckas som Key Account Manager krävs en affärsprestation som utgår från färdigheter och kunskaper, rätt attityd, motivation och personlighet.Några centrala kompetensområden är relationsskapande arbetssätt där viljan och förmågan att genomföra affärer är målet.Viktiga egenskaper hos Key Account Managern är, förutom en god självkänsla, ett ärligt människointresse, mycket av energi och entusiasm, att ha en framgångstro, passion i det dagliga, att vara resultatorienterad, ha förmåga att påverka samt en stark uthållighet.För att nå resultat i den betydelsefulla rollen som Key Account Manager krävs en bakgrund som framgångsrik säljare inom komplex försäljning och erfarenhet av KAM-bearbetning.Då samarbete ofta sker utifrån kundernas tekniska behov och tillsammans med TAM-funktionen så bör Key Account Managern även ha en teknisk förståelse.Vi söker dig som har erfarenhet av: Akademisk examen eller motsvarig arbetslivserfarenhet.Minst 2 års erfarenhet som Key Account Manager eller 3-4 år som Account Manager.Goda dokumenterade försäljningsresultat, van att arbeta i projektform, förhandlingsvana, analytisk och relationsskapande förmåga, arbetat mot ledningspersoner som VD, ekonomichef, IT-chef m.fl. Goda kunskaper i engelska och svenska och grundläggande IT-kunskaperKänner du igen dig i beskrivningen ovan?Sök tjänsten genom att registrera dig på www.kellyservices.se.Då urvalet sker löpande vill vi ha din ansökan så snart som möjligt.Välkommen med din ansökan! Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Åsa Olofsson
08-546 511 00