OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fortum Recycling & Waste tänker nytt när det gäller återvinning och går före för att revolutionera återvinningen av material. Att lösa problem är en del av vårt DNA och Vår mission är att omvandla avfallsströmmar till nya viktiga råvaror. Vår roll är att hitta nödvändiga lösningar på våra kunders miljö- och avfallsutmaningar för att möjliggöra cirkulation av material.
Fortum Recycling & Waste har verksamhet i Norden, Storbritannien och Rwanda som består av tjänster för miljövänlig avfallshantering, behandling av farligt avfall och expertis inom drift och underhåll för energianläggningar. Dessutom erbjuder vi tjänster för återvinning av material - inklusive lösningar för batterier, plast, metaller samt aska och slaggrester i hela Europa.
Är du vår nästa Key Customer Support & Customer Coordinator? Vi söker en ny medarbetare till vårt team Key Customer Service. Rollen innebär eget kundansvar för våra avtalskunder inom avfall och återvinning. Varje dag kommer du få jobba med såväl spännande som komplexa uppdrag där din problemlösningsförmåga sätts på prov.
Du kommer ingå i ett team på 15 personer. Ert teamwork är en viktig nyckel och här skapar ni tillsammans en härlig och utvecklande arbetsplats. Du och kollegorna uppmuntras att vara delaktiga, tycka till och komma med nya idéer för att skapa bättre arbetsmetoder och för en godare arbetsmiljö. Ni uppnår era mål genom en kultur av öppenhet. Med ömsesidigt förtroende, tro på människor och omsorg om allas välbefinnande uppnår ni ännu bättre resultat. Flexibilitet är det "nya normala" och vi på Fortum använder oss av ”hybrid work” när det är möjligt. Du kommer få arbeta med varierade och omväxlande arbetsuppgifter. Detta i kombination med att vara kundernas dagliga kontaktyta där ni får möjligheten att skapa långsiktiga relationer.
Rollen som Key Customer Support & Customer Coordinator passar dig extra bra om du som person är lösningsorienterad och som drivs av att arbeta med ständiga förbättringar och alltid ha kunden i fokus. Du stimuleras av mötet med nya människor där du får möjlighet att bygga relationer och det är därför naturligt för dig att vara serviceinriktad och professionell i dina kundkontakter. Vidare är du en lagspelare med hög samarbetsförmåga samtidigt som du inte har problem med att arbeta självständigt.
Arbetsuppgifter
* Samordna kundens förfrågningar från början till slut, upprätta kontrakt och deklarationer, fastställa avfallets egenskaper, risker och faror och därefter bestämma lösning exempelvis bedöma behandling för avfall och material
* Göra inbokningar av avfallsleveranser och transporter, tolka avfallsanalyser, avvikelsehantering och hantera debitering
* Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamheten och till exempel tillhandahålla statistik och rapportering samt andra liknande arbetsuppgifter
Vi söker dig som
* Har fallenhet för service och drivs av att arbeta med ”kunden i fokus”
* Har arbetat med administration tidigare och är van vid att arbeta i affärssystem (vi använder Microsoft Navision Dynamics)
* Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen
Det är meriterande om du
* Har en naturvetenskaplig utbildning, gärna med inriktning mot kemi, miljö eller ekologisk hållbarhet, alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet
* Har arbetat inom avfall- och återvinningsbranschen och/eller logistikbranschen med bakgrund i farligt avfallstransporter (ADR)
* Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
* Serviceinriktad
* Samarbetsinriktad
* Lösningsorienterad
* Kvalitetsmedveten
Placeringsort: Kumla
Tillträde: Omgående, skicka in din ansökan så snart som möjligt då rekryteringen sker löpande. Sista ansökningsdag är 2024-05-19.
Omfattning: 100%, dagtid, vardagar
.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Frisendahl
060-64 65 47