OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är glada att kunna erbjuda den nya spännande och omväxlande rollen som Key User till Contract Logistics siter i Arendal.
Tycker du om att agera kontaktpunkt för WMS och att arbeta för systemförbättringar? Då är du den vi söker!
I december 2021 öppnade Contract Logistics sitt första lager i Göteborg, som erbjuder kundanpassade tjänster inom lager och terminaldrift. Med ett gediget antal nya kunder samt en expansion av nya affärer med befintliga kunder, ökar den operativa affärsverksamheten. Contract Logistics har tagit ytterligare ett steg framåt genom ännu ett nytt lager i Arendal som öppnade den 1 mars. Vi lyssnar på våra kunders behov och skapar lösningar som ger det lilla extra.
GEODIS är ett globalt logistikföretag med lokal närvaro och rötter från Göteborg. Vi är bland de främsta företagen inom vårt område, kunddrivna och arbetar aktivt med vår värdebaserade kultur.
Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Vi erbjuder en internationell arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling.
GEODIS är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investors in People.
Om tjänsten
I rollen kommer du vara nyckelperson för WMS genom optimerad utveckling av systemet och på det viset bidra på många sätt till nöjdhet för såväl kollegor som kund. Key User är främsta kontaktpunkten mellan olika avdelningar inom GEODIS Contract Logistics för internt stöd rörande WMS/lagerhanteringssystemet.
Med din kunnighet om möjligheterna i WMS, stöder du arbetet med förbättringar vid t.ex. kundrelaterade frågor som implementation av nya kunder eller vid förändringar i kunds uppsättning, systemuppdateringar, rapporteringsgenerator och andra tekniska delar.
Vidare ser och implementerar du förbättringspunkter själv, samt tar in idéer från kollegor för vidare utveckling i WMS och kanaliserar dessa i kravspecifikation till IT-avdelning.
I rollen ingår också bland annat att skapa och att löpande uppdatera, tydliga användarmanualer och instruktioner samt att utbilda nya och befintliga kollegor vid förändringar i WMS.
Vi söker dig som vill arbeta efter våra värderingar: Commitment, Innovation, Trust, Solidarity and Passion.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse, med placering i Arendal, Göteborg.
Din profil
Vi söker dig med några års erfarenhet och kunskap från liknande roll inom lager och logistik med förståelsen för hela lagerkedjans processer samt ett genuint intresse för lagerhanteringssystem, teknik och IT.
Eftergymnasial utbildning inom logistik eller spedition är ett plus. Det är viktigt för oss att jobba i team och vi söker dig som aktivt bidrar till gruppens arbete och gemensamma mål.
Rollen passar dig som självständigt driver förbättringar, processer och projekt framåt för att nå mål med noggrannhet, hög kvalitet och god struktur. Vi ser att du är nyfiken, positiv och modig, villig att lära nytt och du som person är lösningsorienterad och prestigelös med förmågan att ta egna initiativ.
Du är kommunikativ och förstår vikten av bra service till såväl interna som externa kontakter. Vi arbetar i en internationell miljö där svenska och engelska används dagligen, du behöver därför tala och skriva båda språken obehindrat.
Microsoft Office-paketet, främst Excel, Word, Powerpoint och Teams är du en avancerad och van användare av.
Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av WMS som t.ex. Altesse, AS 400, Optilog, Cargowise/NextGen.
GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen, kontakta Tommy Sidén:
tel. +46 10 16 318 28.
Ansökan
Om detta låter som en tjänst för dig, ansök redan idag! Ansökningar hanteras löpande, skicka gärna din ansökan snarast möjligt, dock senast 2023-05-12, annonsen kan komma att stängas tidigare.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR/Rekryteringskonsult Annelie Solhage, telefon: +46 (0)700 20 25 46.
Välkommen med din ansökan!